Avatar billede duno Nybegynder
02. august 2007 - 11:17 Der er 10 kommentarer

utf8 hvordan kan jeg bruge den

jeg importere en access database ind i MYSQL-Front og eksportere den så som SQL, for at kunne lægge den op på min udbyders server, men jeg får hele tiden fejl når jeg uploader, til at starte med kunne jeg lokalisere fejlen til ÆØÅ (det virker fint hvis der ikke er ÆØÅ) men det ser også ud til at en email som: e-klo@ofir.dk og et navn som Henriksen skaber også problemer .. den giver den her fejl..

1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'nriksen

nogen gode ideer???
Avatar billede duno Nybegynder
02. august 2007 - 11:19 #1
fik slet ikke nævnt fejlen med

1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL

... ... server version for the right syntax to use near 'lo@ofir.dk

ved ikke om det gavner noget???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. august 2007 - 11:45 #2
Vil du vise os din sql-sætning?
Avatar billede duno Nybegynder
02. august 2007 - 12:06 #3
# MySQL-Front 3.2  (Build 4.15)

CREATE TABLE `deltagende` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `brugernavn` varchar(50) default NULL,
  `email` varchar(50) default NULL,
  `navn` varchar(50) default NULL,
  `postadresse` longtext,
  `postnummer` varchar(50) default NULL,
  `by` varchar(50) default NULL,
  `dato` timestamp(19) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`),
  KEY `id` (`id`)
) TYPE=MyISAM ROW_FORMAT=DYNAMIC;

INSERT INTO `deltagende` VALUES (151,'klo','e-klo@ofir.dk','Henriette','sejvej 15'loster','8720','Horsens','2007-07-01 00:00:00');
INSERT INTO `deltagende` VALUES (152,'Tania','tania2@ofir.dk','Tania','Thorsøvej 12','8640','Kjellerup','2007-07-01 00:00:00');

/*!40101 SET NAMES danish */;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. august 2007 - 12:11 #4
Der kan ikke være en enkelt ' inde i en tekst i sql:  'sejvej 15'loster'
Det skal være 'sejvej 15\'loster', og kan laves med fx, http://php.net/addslashes
Avatar billede duno Nybegynder
02. august 2007 - 12:14 #5
fejlen ligger da her 15'loster',' det står der jo ikke nogen steder i databasen ( har lige tjekket ) .. du skal lige se bort fra ster i 15'loster',', ville ikke offentliggøre  mine brugers email, derfor er mail og (bruger)navn lavet om til klo uden de resterende bogstaver.

Men den første klo er brugernavn, nummer 2 er mail, 3 er så rigtig navn så adresse og så kommer det der 15'loster',', som ikke har nogen sammenhæng.. og så postnummer og by.. hvordan hulen kan den det..
Avatar billede duno Nybegynder
02. august 2007 - 12:23 #6
jeg vil jo gerne slippe for 'loster det har ingen relevans, adresse er sejvej 15 intet andet og så skulle postnumer komme bagefter... som du kan se i strengen under, er der jo ikke det der ekstra felt imellem adresse og postnumer
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. august 2007 - 12:42 #7
Jeg kan ikke se hvor dine data kommer fra, kun påpege hver der er galt i det du viser her.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. august 2007 - 12:44 #8
Dit datofelt skal nu nok være en DATETIME, ikke en timestamp.
Avatar billede duno Nybegynder
13. april 2008 - 00:23 #9
Sender du ikke svar så du kan få points
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. april 2008 - 09:05 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.