Avatar billede c-sharp Nybegynder
02. august 2007 - 09:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med session i webservice

Jeg prøver at bruge session i min webservice til at finde ud af om brugeren er logget ind, men den kan ikke huske session på tværs af webservice kaldene. Jeg har bla. prøvet koden her http://www.code-magazine.com/article.aspx?quickid=0307071&page=3 men det viker ikke :-(

Jeg har sat [WebMethod(EnableSession=true)] på alle mine webmetoder!

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2007 - 16:12 #1
Du har både enabled session server side *og* sætter en cookie container client side ?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
02. august 2007 - 20:14 #2
Hej Arne, tak for din kommentar!

Hvad mener du med "sætter en cookie container client side "?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2007 - 20:22 #3
Den er faktisk omtalt i dit link, men ved nærmere eftersyn er brugen måske ikke helt klar.

Her er et lille eksempel jeg lavede for en C# client som laver multiple
web service kald til en web service (den er så i dette tilfælde lavet i Java,
men det kommer ikke client koden ved):

using System;
using System.Net;

public class TestTest
{
    public static void Main(string[] args)
    {
        ServicePointManager.Expect100Continue = false; // to avoid .NET - Tomcat 5 bug
        TestService tst = new TestService();
        CredentialCache auth = new CredentialCache();
        NetworkCredential basic = new NetworkCredential("wsuser1", "hemmeligt");
        auth.Add(new Uri(tst.Url), "Basic", basic);
        tst.Credentials = auth;
        tst.CookieContainer = new CookieContainer();
        Console.WriteLine(tst.getUser());
        int n = (int)(DateTime.Now.Ticks % 10000000);
        Console.WriteLine(n);
        tst.setV(n);
        for(int i = 0; i < 10; i++)
        {
            Console.WriteLine(tst.getV());
        }

Det er cookie containeren der giver web service stubben mulighed for at holde sessionen
mellem kaldene.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2007 - 20:23 #4
Ovenstående bruger Basic HTTP authentication, men du behøver cookie container
for at holde session uanset hvilken form for authentification du bruger.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
03. august 2007 - 10:41 #5
Jeg takker mange gange!!

smid svar så er der point på vej i din retning
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2007 - 15:54 #6
svar