Avatar billede tinaandersenxb Nybegynder
01. august 2007 - 00:01 Der er 12 kommentarer

Problemer med iframe kode

Jeg har problemer med min hjemmeside. Jeg har lavet to iframe bokse, én til menu og én til at vise siderne i. Mit problem er så at jeg ikke kan få det til at fungere med, at når jeg trykker på et link i menu'en at, siden kommer frem i den anden iframe. I stedet for bliver siden vist i menu'en. Jeg synes jeg har prøvet med hjælp fra forskellige hjemmesider, men har ikke fået det til at fungere. Hvordan gør jeg?
Avatar billede kalp Novice
01. august 2007 - 00:12 #1
det meget simpelt..

hvis din frame i midten hedder
<frame name="minframe" id="minframe">

så skal dine links se sådan ud

<a href="mitlink.html" target="minframe">text</a>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. august 2007 - 00:30 #2
Hvis det ikke virker, tror jeg at du skal have fat i noget JavaScript..

Eksempel:

<a href="#" onclick="skift('nyside.htm');return false;">ny side</a>

og:

<script type="text/JavaScript" language="JavaScript">
function skift(url)
{
top.minframe.location.href = url;
}
</script>
Avatar billede tinaandersenxb Nybegynder
02. august 2007 - 00:02 #3
#kalp: tak, men kan stadig ikke få det til at fungere. Skal koden ikke sættes ind på menu siden?
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 00:45 #4
ja. men post lidt kode så kan man se hvor du laver fejlen:)
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 00:50 #5
www.kalp.dk/frames.zip

har lavet dette eksempel til dig.. var nemmere:)
klik på filen Frameset.html
Avatar billede tinaandersenxb Nybegynder
02. august 2007 - 14:17 #6
#kalp: kan ikke åbne linket..

min kode ser sådan ud:
<a href="../vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=1083107&side=&webside=7268703" target="FORSIDEN">Forsiden</a>
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 14:22 #7
har du så en frame som har "name" = "FORSIDEN"

hvis ikke så må du jo rette til så du har.
Avatar billede tinaandersenxb Nybegynder
02. august 2007 - 14:25 #8
#kalp: ja, jeg har en iframe der hedder "FORSIDEN".
Avatar billede kalp Novice
02. august 2007 - 14:38 #9
<a href="#" onclick="document.all.FORSIDEN.location.href = '../vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=1083107&side=&webside=7268703'; return false;">Forsiden</a>

prøv den
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2007 - 22:00 #10
tinaandersenxb> Har du prøvet det jeg skrev i 01/08-2007 00:30:51, hvor du bare erstatter "minframe" med "FORSIDEN" ?

Du kunne evt putte denne linie i mellem <head> og </head>, så det ser sådan ud:

<head>
<base target="FORSIDEN">
</head>

Hvis du har noget i head-området allerede, skal de linier også være der..

Det skal indsættes i menu-siden.. dvs, siden der indeholder de links, der skal indlæses i framen "FORSIDEN"..
Avatar billede tinaandersenxb Nybegynder
08. august 2007 - 16:30 #11
Nu begynder det faktisk at blive pinligt for kan virkelige ikke få det til at virke..

Jeg har en side på min HP som hedder iframesiden. Der har jeg 2 iframes, ét ved navn: FORSIDEN -og ét ved navn: MENUSIDEN . Jeg vil så have at når man klikker på et link i menu-iframe at siden så bliver vist i ''FORSIDEN'' men dette kan jeg ikke få til at fungere. Jeg har prøvet med koden:
<a href="#" onclick="document.all.FORSIDEN.location.href = '../vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=1083107&side=&webside=7268703'; return false;">Forsiden</a>
Men den kode åbner menusiden i et nyt vindue..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2007 - 21:49 #12
Jeg synes det pinlige er, at du ikke har vist os din kode, eller din side.. :-)

Vi har brugt mange indlæg, og meget tid, på nærmest at gætte os frem til at hvordan koden skal se ud..

Og det virker som om, at du ikke har afprøvet mine indlæg..

Derfor:

Vi os hele koden fra din fil, eller skriv et link til siden.