Avatar billede mull3 Nybegynder
30. juli 2007 - 17:01 Der er 5 kommentarer

Fjerne GUI

Hej Experter.

Jeg har en exe fil, med en tilhørende dll-fil.
Jeg executer filen, og programmet virker også videre.
Men jeg vil gerne have fjernet GUI-en, også gerne så den IKKE er synlig i taskbaren, behøves ikke i processer.

Hvordan gør jeg det? :)
Jeg er ikke sikker på hvilket kodesprog det er.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 17:16 #1
Det kan du ikke, med mindre at du laver dit eget program, der snakker sammen med DLL filen..

Med andre ord:
Du skal vide hvad DLL filen indeholder, hvilke argumenter der forventer at modtage, hvilke argumenter den evt. sender retur.
Avatar billede mull3 Nybegynder
30. juli 2007 - 17:21 #2
Hvor kan jeg lære det henne? :)
Eller er det noget du gider gøre for mig?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 17:41 #3
Nope.. det er noget du selv må rode med..

Hvis du ikke allerede kan programmere, i et eller flere sprog, skal du nok starte fra bunden..

Dvs, lær at lave en "Hello World" applikation, og bygge din viden op..

Mht hvilket sprog:
Sproget skal passe med sproget der er brugt til DLL filen.. ellers bliver det noget besværligt, og så kan du lige så godt droppe det..

Hvis det er en .NET DLL fil, kan du vist vælge et hvilken som helst .NET programmeringssprog..

Hvis du ikke ved hvad jeg mener, når jeg skriver .NET, er du langt fra målet.. :-)

Jeg vil anbefale følgende:

1) Find ud af hvilket sprog DLL er lavet i

2) Installerer de nødvendige programmer, framework, pakker osv.. så der kan programmeres i sproget

3) Lær at programmere ved at søge på nettet efter programmeringssproget og/eller køb en bog

Før når du er nået det punkt, kan du begynde at tænke på det skjulte program.. :-)

PS:
Det du vil, lyder altså lidt mistænkeligt..... :-)
Avatar billede plx Nybegynder
30. juli 2007 - 19:34 #4
Der findes også en del småværktøjer rundt omkring, som kan skjule vinduer, oprettet af andre programmer
Avatar billede mull3 Nybegynder
30. juli 2007 - 19:43 #5
plx - Kan du nævne nogen eksempler? :)