Avatar billede datra Nybegynder
30. juli 2007 - 09:35 Der er 8 kommentarer

<VirtualHost> was not closed?

Jeg har tilføjet en <VirtualHost> i httpd.conf for at få domænet datdevelopment.dk til at hente fra mappen htdocs/datdevelopment_dk i Apache-mappen på min computer.

Men jeg får følgende fejlmelding, når jeg prøver at starte Apache:

Syntax error: <VirtualHost> was not closed.

De linjer, hvor fejlen opstår ser således ud:

NameVirtualHost *

<VirtualHost *>
ServerName datdevelopment.dk
ServerAlias *.datdevelopment.dk
DocumentRoot C:\Programmer\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs\datdevelopment_dk</VirtualHost>

Hvad er der galt her? På forhånd tak.

Mvh. David Trasbo.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. juli 2007 - 09:38 #1
Der skal være mellemrum mellem \htdocs\datdevelopment_dk og </VirtualHost>

Sådan her:
<VirtualHost *>
ServerName datdevelopment.dk
ServerAlias *.datdevelopment.dk
DocumentRoot C:\Programmer\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs\datdevelopment_dk
</VirtualHost>
Avatar billede datra Nybegynder
30. juli 2007 - 10:44 #2
Nu får jeg følgende fejl:

DocumentRoot takes one argument, root directory of the document tree.

Koden ser nu sådan her ud:

NameVirtualHost *

<VirtualHost *>
ServerName datdevelopment.dk
ServerAlias *.datdevelopment.dk
DocumentRoot C:\Programmer\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs\datdevelopment_dk
</VirtualHost>

Hvis jeg tilføjer en \ efter datdevelopment_dk får jeg samme fejl som før.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. juli 2007 - 10:48 #3
Du må ikke have mellemrum i din documentroot

Den ser det som flere argumenter så...
Avatar billede datra Nybegynder
30. juli 2007 - 11:04 #4
Okay, nu vil Apache godt starte. Men den reagerer kun, hvis man slår den op som "localhost", men ikke hvis jeg trykker min IP-adresse eller mit domænenavn, som via DNS er sat til at viderestille til IP-adressen.

Skal der foretages yderligere ændringer i httpd.conf, for at man kan slå siden op via IP-adressen?

Jeg har kun ændret Listen til 0.0.0.0:80 (alle bundne IP-adresser) og tilføjet VirtualHost og NameVirtualHost:

NameVirtualHost *

<VirtualHost *>
ServerName datdevelopment.dk
ServerAlias *.datdevelopment.dk
DocumentRoot ..\Apache2.2\htdocs\datdevelopment_dk\
</VirtualHost>
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. juli 2007 - 11:59 #5
Du skal åbne port 80 op i din router og forwarede den til din lokale ip. men nogen udbydere tillader ikke du kan tilgå din egen ip indefra.
Avatar billede datra Nybegynder
30. juli 2007 - 12:39 #6
Hvordan gør man det? (Måske dumt spørgsmål, men jeg har ingen anelse).
Tillader TDC at man tilgår sin egen IP indefra?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. juli 2007 - 13:01 #7
jeg har ikke styr på om tdc gør det. og det er forskelligt fra mærket af routeren. prøv se på tdc.dk eller ring til dem
Avatar billede g00fy Nybegynder
31. juli 2007 - 18:22 #8
hvis du sidder på lokal netværk med serveren, har TDC intet at sige om du kan nå den eller ej.

du skal kunne skrive http://<ip> og få et svar fra webserveren, du har så lavet en virtualhost, så du bliver nød til at få datdevelopment.dk til at pege på den lokale ip adresse, eller lave en a record, f.eks. local.datdevelopment.dk som peger på den lokale ip.

du kan også ændre i din hosts fil.