Avatar billede m92fs Nybegynder
29. juli 2007 - 11:33 Der er 10 kommentarer

Min computer vil ikke starte mere

Hej, jeg er lige kommet hjem fra 3 ugers ferie i udlandet. Da jeg kom hjem pakkede jeg ud, og tænkte at jeg lige kunne tjekke min mail. Jeg nåede ind på Hotmail, hvorefter jeg gik ned i køkkenet i 2 min. for at tage noget at drikke. Da jeg kom tilbage, var computeren frosset fast, og jeg kunne ikke gøre andet end at slukke den på knappen. Da jeg så prøvede at tænde den igen, så kunne den ikke starte op. Det eneste den gør er at pæren blinker lidt som om den tænker, og så kommer der en bip-lyd fra kabinettet. Det er en bip-lyd der kommer hver gang jeg tænder min computer, og lyden plejer at være en kort bip-lyd, men nu er det ikke længere end kort bip-lyd. Den bliver ved med at bippe, og den viser ikke noget på skærmen.

Kan det være processoren der er stået af? Det er en AMD Athlon64 3500+ (socket 939).

Eller har I nogle gode idéer til hvad det kan være? Jeg har ikke ret meget forstand på sådan noget ...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juli 2007 - 11:37 #1
Prøv at tjekke kabeltilslutningerne på bagsiden af computeren.
Avatar billede x-lars Novice
29. juli 2007 - 11:39 #2
http://networking.ringofsaturn.com/PC/beep.php

Her er lidt forklaringer til bip-lydene. Men de afhænger af, hvilken BIOS, du har. Ved du det?
Avatar billede m92fs Nybegynder
29. juli 2007 - 13:01 #3
Mit bundkort er en Asus A8N-SLI (Deluxe tror jeg). Har lige tjekket alle kabeltilslutningerne og de sidder som de skal. Min BIOS aner jeg ikke hvad hedder :-\
Avatar billede m92fs Nybegynder
29. juli 2007 - 13:04 #4
Bip-lydene er længere end de plejer og de bliver ved i uendelig lang tid (alle bip er lige lange).
Avatar billede jop... Nybegynder
29. juli 2007 - 13:10 #5
Sidst jeg prøvede det var køleren der var faldet af processoren. Den reagerede på fuldstændig samme måde. Hvis køleren ellers sidder rigtig, kan de godt være cpu'en der er problemer med.

Hvis du har 2 ramklodser i, kan du evt. også prøv at pille en ud af gangen (altså teste de 2 hver for sig.)
Avatar billede m92fs Nybegynder
29. juli 2007 - 13:11 #6
Har 2 x Kingston DDR, dem har jeg prøvet at køre igennem med ramtest adskillige gange, og den siger ikke noget til det.
Avatar billede m92fs Nybegynder
29. juli 2007 - 13:12 #7
(Jeg kørte testene for et par måneder siden)
Avatar billede m92fs Nybegynder
29. juli 2007 - 13:13 #8
Men jeg vil lige forsøge at finde ud at hvilken BIOS jeg har, hvis jeg kan.
Avatar billede m92fs Nybegynder
29. juli 2007 - 13:20 #9
Tror bare det er en Asus A8N-SLI BIOS jeg kører med:

http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=A8N-SLI&SLanguage=en-us

(har ingen forstand)
Avatar billede m92fs Nybegynder
29. juli 2007 - 16:23 #10
Venter til den butik jeg har købt maskinen hos åbner igen, efter som de har ferielukket. Herefter vil jeg ringe og høre dem ad.