Avatar billede fun22 Nybegynder
27. juli 2007 - 12:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fange listitem i en loginview

Hej

Jeg har en loginview hvor jeg har en listitem på.. Hvordan får jeg fat i det selectedvalue i min listitem??
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. juli 2007 - 18:14 #1
Ingen der har nogen bud?
Avatar billede neoman Novice
29. juli 2007 - 12:36 #2
loginview agerer som endnu en container/parent blandt bunker af diverse containere.

standardmetoden for at få fat i en control som er child af en anden control er:

dim myControl as kontrollens_type

myControl = CType(containerensNavn.FindControl("Kontrollens_navn"),kontrollens_type)
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. juli 2007 - 14:38 #3
Det har jeg prøvet:
Dim myControl As ListItem
myControl = CType(LoginView1.FindControl("ProfileMenu"), ListItem)

Value of type 'System.Web.UI.Control' cannot be converted to 'System.Web.UI.WebControls.ListItem'.
Avatar billede neoman Novice
29. juli 2007 - 14:44 #4
fordi listitem  ikke er en kontrol - det er hvad fejlmeddelelsen siger ret klart: Fejlmeddelelserne er faktisk ret gode at læse, og ikke blot at gå i panik over:)

find den kontrol  den kontrol har så items, så control_name.items er listen af items, og i denne liste skal du så finde den specifikke item
Avatar billede neoman Novice
29. juli 2007 - 14:50 #5
nu kan jeg jo se det er menu du roder med , så den ahr menuitems.

Måden at finde ud af hvordan man håndterer den slags ting er at tage ind på msdn, eller i google finde "control_typen Members" - hvilket tager dig til de nrigtige side på msdn så kan du se hvilke parametre/metoder en kontrol har , og der er som oftest eksempler på hvordan man tilgår dem. I dette fald http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.menu_members(vs.80).aspx
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. juli 2007 - 14:52 #6
Ja selvfølgelig.. Det er jo DropDownList jeg skal have fat i og ikke ListItem... Jeg havde bare stirret mig blind på at det vat ListItem jeg skulle bruge... Takker for hjælpen ;)
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. juli 2007 - 15:01 #7
Smid et svar... Måske du kan give nogen tips her også?: http://www.eksperten.dk/spm/789347
Avatar billede neoman Novice
29. juli 2007 - 15:03 #8
svar, og ser lige..
Avatar billede neoman Novice
29. juli 2007 - 15:03 #9
.