Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 20:28 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få tekst fra textbox..

Hej..

Jeg sidder og grubler over at jeg ikke kan hive teksten ud af min textbox..

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
    Profilteksten er oftest det allervigtigste i din profil. Du har her muligheden,
    for med dine egne ord, at beskrive hvem du er som person, hvad du søger og hvad
    du ellers mener er relevant information omkring dig og din person.<br />
    <br />
    <asp:TextBox ID="strProfileText" runat="server" Height="225px" TextMode="MultiLine" Width="505px"></asp:TextBox><br />
    <p style="text-align:center">
    <asp:Button ID="btnSave" runat="server" Text="Opdater" OnClick="btnSave_Click" />
    </p>
</asp:Content>

Og i min codebehind:

Sub btnSave_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSave.Click
        MsgBox(Request.Form(strProfileText.Text))
    End Sub

Men min msgbox kommer bare op tom...

Hvad gør jeg galt??
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. juli 2007 - 20:48 #1
prøv med:
Sub btnSave_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSave.Click
        MsgBox(strProfileText.Text)
    End Sub
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 21:26 #2
Det har jeg også prøvet.. Det hjælper heller ikke..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. juli 2007 - 21:39 #3
kommer du ind i metoden:
btnSave_Click
prøv med

Sub btnSave_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSave.Click
        MsgBox(strProfileText.Text)
Response.Write "hejhej" & strProfileText.Text
    End Sub
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 21:51 #4
Jeg får jo godt nok vis min MsgBox.. Den popper op, men der står ikke noget i den...
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 21:58 #5
Har også prøvet med det her nu:
MsgBox("Hej: " & strProfileText.Text)

Og nu står der godt nok "Hej: " i min msgbox men ikke det jeg skriver...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. juli 2007 - 22:02 #6
Men får du noget ud af Response.Write "hejhej" & strProfileText.Text ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 22:07 #7
Nej.. Men har fundet ud af at den køre scriptet 2 gange?? Så den skriver hejhejhejhej..
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 22:12 #8
Så jeg gætter på den taber det som jeg har skrevet, anden gang den køre scriptet?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. juli 2007 - 22:21 #9
taber?
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 22:22 #10
Hvis den godt nok får fat i det jeg skriver første gang den køre scriptet, og så sletter det anden gang?? Hvis du forstår... Ellers ved jeg ikke lige hvad der kan være galt..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. juli 2007 - 22:25 #11
Prøv at lege lidt med breakpoints og step ind i koden.
Avatar billede neoman Novice
26. juli 2007 - 22:27 #12
<asp:Button ID="btnSave" runat="server" Text="Opdater" OnClick="btnSave_Click" />

skal være

<asp:Button ID="btnSave" runat="server" Text="Opdater" />
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. juli 2007 - 22:31 #13
Neoman hvordan får han så kaldt sin metode i codebehind ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 23:28 #14
Okay nu køre den kun koden en gang, men den får stadig ikke fat i teksten...
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2007 - 23:32 #15
prøv med

MsgBox(Request(strProfileText))

er det sådan man laver den i VB? :D

prøver at lave Request[]

og ellers må du jo benytte form, men i hvertfald skal du angive id'et på boksen, som jeg har gjort.
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 23:32 #16
Nu har jeg lige prøvet med et pr breakpoints som du foreslog dr_chaos, og jeg kan se at fejlen skyldes at den jo opdatere siden, når jeg klikker på knappen.. Det resultere så i at min Page_load køre som tømmer tekstboxen...
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2007 - 23:32 #17
der skal lige " " rundt om selvfølgelig.
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 23:34 #18
Så hvordan kan jeg tjekke om det er postback eller ikke?
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2007 - 23:35 #19
fun22 >> så tror jeg stadig du kan få indholdet via. request - synes ikke det ser ud til du har brugt den korrekt nemlig .. du request et objekt og ikke et id..

strProfileText.Text

bør være

strProfileText

og så er det bare om der skal " " rundt om også.

angående tjek af postback..

if(IsPostBack)
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. juli 2007 - 23:37 #20
Det virker nu med en If Not IsPostBack then rund om min page_load sætninger... Så i må gerne smide et svar alle sammen...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. juli 2007 - 23:38 #21
svar :)
Avatar billede kalp Novice
26. juli 2007 - 23:38 #22
Det okay.. behøver ikke point;)
Avatar billede neoman Novice
27. juli 2007 - 11:55 #23
26/07-2007 22:31:00 - taggen er i forvejen wired via "Handles" i handlerens signatur
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. juli 2007 - 13:36 #24
Ah.
Er ikke vb mand.
Holder mig primært på den mørke side :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
27. juli 2007 - 15:08 #25
Hej kan i ikke lige kigge på det her?
http://www.eksperten.dk/spm/789193