Avatar billede martinm Nybegynder
26. juli 2007 - 19:44 Der er 2 kommentarer

sp_spaceused i MS SQL

Hej,

Jeg kender til sp_spaceused [object], men er der nogen der har erfaringer med at bestemme, hvor meget diskplads en som af rækker i en tabel fylder? Jeg har ikke kunne finde noget på nettet.
Sp_spaceused giver bare hele tabellens størrelse. Jeg er interesseret i bestemte rækker.

Pseudokode:
select sum(rowsize) from aTable where ID=22

Martin
Avatar billede janus_007 Nybegynder
13. september 2007 - 23:36 #1
Er det stadig aktuelt?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
07. marts 2008 - 23:36 #2
Et lidt gammelt spørgsmål, men en mulighed kunne være at selecte de pågældende rækker over i en midlertidig tabel, og så køre sp_spaceused på den. Fx sådan her:

select * into tmp_table from aTable
where id = 22
go
sp_spaceused 'tmp_table'
go
drop table tmp_table