Avatar billede pelskee Nybegynder
26. juli 2007 - 17:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2 forskellige skriftsstørrelser i en dropdown

er der nogen måde hvorpå jeg kan lave to forskellige skriftstørrelser i min dropdown liste så nedenstående lande differentieres fra destinationer?

<option value="<%=rsLande("IDland")%>"><h1><%=rsLande("Navn")%></h1></option>

og

<option value="<%=rsDestinationer("IDdestination")%>">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<p class="bold"><%=rsDestinationer("Navn")%></p></option>
Avatar billede w13 Novice
26. juli 2007 - 17:58 #1
Ja, hvis du giver dine options forskellige classes. Eks.:
----------------------------------------------------
<option class="country" value="<%=rsLande("IDland")%>"><h1><%=rsLande("Navn")%></h1></option>
<option class="destination" value="<%=rsDestinationer("IDdestination")%>">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<p class="bold"><%=rsDestinationer("Navn")%></p></option>
----------------------------------------------------
Og så i dit css:
----------------------------------------------------
.country {
...
}
.destination {
...
}
Avatar billede w13 Novice
26. juli 2007 - 18:01 #2
Det er så eks.:

.country {
  font-size: 10pt;
}
.destination {
  font-size: 8pt;
}
Avatar billede pelskee Nybegynder
26. juli 2007 - 18:10 #3
dette spiser den ikke:

<option class="country" value="default.asp?page=land.asp&IDland=<%=rsLande("IDland")%>"><%=rsLande("Navn")%></option>
<option class="destination" value="default.asp?page=destination.asp&IDdestination=<%=rsDestinationer("IDdestination")%>">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<%=rsDestinationer("Navn")%></option>

css
<style type="text/css">
<!--
body,td,th {
    color: #0099CC;
}
.country {
  font-size: 10pt;
}
.destination {
  font-size: 8pt;
}
-->
</style>
Avatar billede w13 Novice
26. juli 2007 - 18:21 #4
Ingen ændring? Hvad med:

<option value="default.asp?page=land.asp&IDland=<%=rsLande("IDland")%>"><p class="country"><%=rsLande("Navn")%></p></option>
<option value="default.asp?page=destination.asp&IDdestination=<%=rsDestinationer("IDdestination")%>"><p class="destination">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<%=rsDestinationer("Navn")%></p></option>

css
<style type="text/css">
<!--
body,td,th {
    color: #0099CC;
}
.country {
  font-size: 10pt;
}
.destination {
  font-size: 8pt;
}
-->
</style>
Avatar billede w13 Novice
26. juli 2007 - 18:23 #5
Alternativt så prøv at skrive css som attribut til option:

<option style="font-size:10pt;" value="default.asp?page=land.asp&IDland=<%=rsLande("IDland")%>"><%=rsLande("Navn")%></option>
<option style="font-size:8pt;" value="default.asp?page=destination.asp&IDdestination=<%=rsDestinationer("IDdestination")%>">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<%=rsDestinationer("Navn")%></option>
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2007 - 20:47 #6
<ole>

font kan sættes for hele select-elementet ... ikke for de enkelte options  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2007 - 20:50 #7
- men du kan ordne dine options i grupper:

<select>
<optgroup label="En Gruppe">
    <option value="">Bla bla 1</option>
    <option value="">Bla bla 2</option>
    <option value="">Bla bla 3</option>
</optgroup>
<optgroup label="En Anden Gruppe">
    <option value="">Bla bla 4</option>
    <option value="">Bla bla 5</option>
    <option value="">Bla bla 6</option>
</optgroup>
</select>

- jeg tror heller ikke, du kan sætte font på en optgroup - men du kan inddele en select i tydeligt adskilte grupper  =)
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2007 - 20:52 #8
- og for- og baggrundsfarve kan du jo altid sætte på den enkelte option, optgroup og label
Avatar billede pelskee Nybegynder
27. juli 2007 - 08:43 #9
okay.

kan optgroup være clickable?
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2007 - 12:20 #10
Nej - men de options, der ligger i den, er  =)
Avatar billede pelskee Nybegynder
27. juli 2007 - 13:32 #11
okay. super.

point :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2007 - 23:59 #12
- gerne, tak ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
30. juli 2007 - 12:01 #13
Tak for points  ;o)