Avatar billede pelskee Nybegynder
26. juli 2007 - 14:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 knapper i submit form

Er det muligt at have 2 knapper i én formular hvor begge knapper submitter formen

1. når knap ét trykkes skal formen submittes og brugeren smides til en ny side (response.redirect)
2. når knap to trykkes skal formen submittes men brugeren blive på samme side

jeg ønsker at give mulighed for en 'Luk' knap som gemmer indholdet og henter en ny side + en 'Gem' knap som blot gemmer indholdet og bliver på siden
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2007 - 14:23 #1
<ole>

<input type="hidden" name="contxt">

<button onclick="this.form.contxt.value='luk'" type="submit">Luk</button>
<button onclick="this.form.contxt.value='gem'" type="submit">Gem</button>

- så tjekker du bare indholdet af variablen 'contxt' på serveren. Er den 'gem' sender du bare brugeren tilbage til samme side - er den 'luk' sendes han til en anden  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
26. juli 2007 - 14:38 #2
du skal nok give contxt en value til at starte med som og har contxt den value efter et post så er der ikke blevet trykket på knapperne. og så skal du nok sende brugeren tilbage til formen og bede dem om at trykke på en af knapperne
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2007 - 14:39 #3
Eller bare

  <input type="submit" name="gem" value="Gem mig">
  <input type="submit" name="luk" value="Luk så">

og i ASP

  if Request("gem")<>"" then
    'så gemmer vi
  '....
Avatar billede pelskee Nybegynder
26. juli 2007 - 17:03 #4
synes bedst om eriks forslag. har prøvet med:

<input name="gem" type="submit" class="button"  value="Gem" />

ASP:
If Request("gem")<>"" Then

    set SQL = Server.CreateObject("ADODB.Command")
    SQL.ActiveConnection = MM_database_STRING
    opdaterSQL = "UPDATE tekster SET "
    opdaterSQL = opdaterSQL & "kategoriID = " & Request.Form("kategoriID") & ", "
    opdaterSQL = opdaterSQL & "Overskrift = '" & Request.Form("Overskrift") & "', "
    opdaterSQL = opdaterSQL & "Dato = '" & ConvertToSqlDate(Request.Form("Dato")) & "', "
    opdaterSQL = opdaterSQL & "Aktiv = '" & Request.Form("Aktiv") & "', "
    opdaterSQL = opdaterSQL & "Tekst = '" & Request.Form("Tekst") & "', "
    opdaterSQL = opdaterSQL & "typeID = " & Request.Form("typeID") & " "
    opdaterSQL = opdaterSQL & "WHERE IDtekst = " & Request.QueryString("IDtekst")
    SQL.CommandText = opdaterSQL
    SQL.CommandType = 1
    SQL.CommandTimeout = 0
    SQL.Prepared = true
    SQL.Execute()

End if

skal min form bare se sådan ud:
<form ACTION="" METHOD="POST" style="margin:0px; padding:0px;" name="form1" id="form1">
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2007 - 17:08 #5
Når du har METHOD="POST" skal du nok hellere:    If Request.Form("gem")<>"" Then
Avatar billede pelskee Nybegynder
26. juli 2007 - 17:29 #6
det spiller! tusinde tak :)
point...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2007 - 17:41 #7
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede pelskee Nybegynder
26. juli 2007 - 17:54 #8
okay,. takker igen :)