Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
25. juli 2007 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Session.Timeout hos Unoeuro

Jeg har en side liggende hos unoeuro hvor der køre et loginscript der er baseret på Sessions, mit problem består så i at mine brugere bliver smidt af i tide og utide, hvad enten de er aktive eller ikke aktive på side.

Standard er session-timeout sat til 30 min mener jeg, men jeg kan kalde en ny side lige efter et side kald og så være smidt af med inden den bliver hentet, maks 30 sekunder in-aktiv

Er der nogen andre som oplever dette hos unoeuro og som måske har et løsningsforslag?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2007 - 11:54 #1
Generelt nej. Har du PHP eller ASP hotel? Bruger du samme adresse, eller skifter du mellem  http://domæne.dom  og  http://www.domæne.dom ?  Er det PHP, husker du så session_start() i toppen af alle PHP-filer?
Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
25. juli 2007 - 13:12 #2
Det er et ASP hotel jeg benytter mig af, og som udgangspunkt benytter jeg ikke selve adressen, som regel kun "/?siteID=2&dataID=3451" (eksempel)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2007 - 13:38 #3
Jeg har som sådan ikke problemer. Check  http://asp.jacobsen.biz/session1.asp  som ligger på unoeuro. Hvis det virker hos mig, så prøv hos dig. Det er følgende kode:

<%
  if session("dato")="" then
    session("dato") = now()
  end if

  if session("count")="" then
    session("count")=1
  else
    session("count")=session("count")+1
  end if
%>

session3.asp<br>
Dato <%=session("dato")%><br>
Count <%=session("count")%>

<a href="session1.asp">session1.asp</a>
<a href="session2.asp">session2.asp</a>
<a href="session3.asp">session3.asp</a>
Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
29. juli 2007 - 22:41 #4
Så har jeg prøvet at lege lidt videre med mine sessions, og har også kigget på dit script der lader til at virke godt nok ... fik en snak med min svoger som om har forskellige hoteller hos Unoeuro og han har samme problem på det ene af sine hoteller men ikke alle, lader til det er alt efter hvilken server man ligger på :-(

Den gode nyhed er jo så at midt script ikke fejler noget :o)

Smier du et svar så du kan for point for ulejligheden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2007 - 23:50 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak.  Men har du så prøvet at lægge "mit" script hos dig selv?
Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
01. august 2007 - 14:39 #6
Ja, og det virker ikke - selvom det virker ;o)
Min svoger har også prøvet det og der virker det som det skal