Avatar billede p43000mhz Nybegynder
24. juli 2007 - 17:14 Der er 5 kommentarer

Begrænset eller ingen forbindelse! Deperat hjælp!

Hej nu har jeg spurgt på flere fora for at få svar uden held!
Så nu spørger jeg jer i håb om i gider bruge 5 min på mig.

Mit problem er at jeg lige har en købt en ny router (Asus WL500Gp) som sådan set virker fint nok. Jeg kan sagtens bruge internettet her fra min egen via kabel. Men min mors arbejds computer som skal på via det trådløse vil ikke ip modtage en ip. jeg kan sagetns se routeren og der er 61% forbindelse og jeg kan også fint "komme på". men jeg modtager ingen ip hvor den så efter et stykke svarer med "Begrænset eller ingen forbindelse". ved ikke hvad jeg skal gøre da alt står som det skal!
Avatar billede ebe Praktikant
24. juli 2007 - 18:13 #1
nu er det ikke rigtig til at se her, hvad du allerede har prøvet, men:
har du prøvet med en anden bærebar? for at se om fejlen ligger ved routeren eller ved den bærebare. hvis den anden heller ikke modtager, så ryk den lige ved siden af routeren, så du har 100% signalstyrke.
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
24. juli 2007 - 18:59 #2
Det har jeg ikke prøvet da jeg ikke har adgang til en bærbar eller anden stationær for tiden. Min mors computer registrerer fint nok hvis jeg foreksempel sætter en kode på. så spørger den nemlig om koden nede ved hende. det er det jeg ikke fatter. de kommunikerer fint nok. jeg har lige prøvet at smide seneste firmware på min router uden held. sidder lidt og overvejer at smide DD-wrt firmware på for at se om det hjælper. Så nemlig et sted en der ikke kunne få hverken sin asus eller en anden som jeg ikke husker til at virke. så smed hans Oleg's firmware på hvor det så virkede. men da jeg ikke er inde i det der linux med hensyn til commands må jeg bare prøve med DD-WRT så. MEn er der slet ikke andre bud?
Avatar billede ebe Praktikant
24. juli 2007 - 19:58 #3
desværre.. så har jeg ikke nogen gode ideer...
Avatar billede tmulds Nybegynder
26. juli 2007 - 23:47 #4
Hvad sker der hvis du giver den en fast ipadresse?
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
27. juli 2007 - 08:36 #5
sså forsvinder meddelsen men den virker ikke. Jeg har fundet af fordi den ikke får ip nede ved min mor er fordi der åbenbart er for dårlig forbindelse. for når computeren står heroope virker det fint. jeg vil så gerne have mit accespoint (WAP54G) til at virke med min router. men jeg ved ikke hvordan min routrer skal sættes op for at det kan virke sammen! For den får ingen ip af mit accespoint. men hvis jeg saætter kablet i mit accespoint så kan den fint udele ip'er. forstår det ikke!