Avatar billede skrepee Nybegynder
24. juli 2007 - 16:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Listbox til listbox med flere kollonner

Hej

Jeg skal lave et VB modul der henter data fra excel ind i en listbox og hvorfra man så med en knap kan vælge hvad for rækker man ønsker over i en ny listbox. Problemet er at der er 7 kollonner i hver række i listbox1, men jeg kun kan finde ud af at overføre den første kollonne.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. juli 2007 - 16:43 #1
Hvordan ser din kode ud?
Avatar billede skrepee Nybegynder
24. juli 2007 - 17:19 #2
Har lige slettet den fordi den ikke duede! :/

Jeg har et modul i excel som henter data ind i et ark.
Disse data trækker jeg ind i en listbox(1) som jeg har oprettet i en userform.
I samme userform har jeg oprettet endnu en listbox(2), hvor det er planen, at jeg med tryk på en knap, skal kunne hente markerede elementer fra listbox(1) over i listbox(2). Hver række i listbox(1) indeholder 7 kollonner. Kan det kaste lys?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. juli 2007 - 17:42 #3
Nja.. :-)

VBA er ikke lige min stærke side..

Du kan evt vente på hjælp.. der er altid nogen der kan finde ud af VBA i Excel.. :-)

Men nu har du i hvert fald giver en detaljeret forklaring, så det er da altid noget! :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. juli 2007 - 21:37 #4
Forudsat, at kolonne 1 er BoundColumn i Listbox1:
*********************
    With Me.ListBox2
        .AddItem Me.ListBox1.Value
        .List(.ListCount - 1, 1) = Me.ListBox1.Column(1)
        .List(.ListCount - 1, 2) = Me.ListBox1.Column(2)
        .List(.ListCount - 1, 3) = Me.ListBox1.Column(3)
        .List(.ListCount - 1, 4) = Me.ListBox1.Column(4)
        .List(.ListCount - 1, 5) = Me.ListBox1.Column(5)
        .List(.ListCount - 1, 6) = Me.ListBox1.Column(6)
    End With
*****************
Hvis du er fræk (og det selvfølgelig er anvendeligt i forhold til din opgave), kaster du koden ind i DblClick-eventet på Listbox1 :-)
Avatar billede skrepee Nybegynder
25. juli 2007 - 08:36 #5
Det ser ud til at virke! Er der nogle steder jeg selv kan læse videre omkring det her emne? Jeg har nemlig flere problemer jeg skal have løst når jeg skal have dataene smidt ind i excel igen. Smid et svar så jeg kan give point.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. juli 2007 - 09:25 #6
Der er jo altid hjælpen i vba :-) - medmindre det er Office 2007, for den er simpelthen så dødssyg at søge i, så man næsten giver op på forhånd.

Der findes også forskellige vba-bøger, uden at jeg dog kan anbefale en. Men der er der måske andre herinde, der kan.
Avatar billede skrepee Nybegynder
25. juli 2007 - 09:36 #7
Ja jeg har selv en bog, men den er ret "basic". Er der en måde jeg kan formatere kollonne 1 i nr. 2 listbox? Jeg har nemlig datoer stående i listbox 1 men når de flyttes over bliver de bare skrevet som et tal.

Har du fået point?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. juli 2007 - 14:49 #8
Tak, jeg har fået pointene.

Brug Text i stedet for Value under AddItem.