Avatar billede chrkrog Novice
24. juli 2007 - 14:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Harddisk forsvundet?!

Hejsa!
Jeg har et problem med mine forældres computer.
Der sidder 2*200 gb s-ata hdd's i, og det har der gjort i snart et oar år. Tidligere på året forsvandt D-drevet fra Denne Computer, og jeg har ikke kunne se den hverken i Enhedshåndtering, eller i Computeradministration->Diskhåndtering. Samtidigt sagde computeren konstant biplyde, ved rimelig lav lydstyrke, med ½-1 sekund imellem, Så jeg formaterede computeren for 2 måneders tid siden og så kom D-drevet igen og biplydene forsvandt. Nu er det så sket igen - D-drevet er væk og computeren bipper...

Hvad kan jeg gøre?

Mvh. Christian
Avatar billede peet-49 Novice
24. juli 2007 - 14:30 #1
Tjek begg kabler til disken og på bundkortet, en kan have løsnet sig.
Avatar billede ebe Praktikant
24. juli 2007 - 14:33 #2
de beep-lyde er beep-codes, som fortæller dig hvad der er galt. se efter, hvilket bundkort du har, og kig bagefter her:  http://www.computerhope.com/beep.htm
Avatar billede ebe Praktikant
24. juli 2007 - 14:34 #3
der er også flere andre sider om beep-codes, giyf :)
Avatar billede off-line Nybegynder
24. juli 2007 - 20:56 #4
Pil harddisken ud, og sæt den som slave på en anden computer. Så får du klarhed
på, om det er disken det er galt med, og så ved du bedre hvor du står. Ellers er
det hele mere vanskeligt at rode med.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2007 - 13:02 #5
Fandt du ud af det?
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 21:28 #6
Ferie???
Avatar billede chrkrog Novice
01. august 2007 - 12:29 #7
Hej!

Beklager jeg ikke har givet respons, men ja jeg har været på ferie.

Underligt nok er D-drevet kommet igen ud af den blå luft :O)
Dog virker det som om at det arbejder meget langsomt. F.eks. hvis jeg vil have adgang til filer på drevet, kan det tage flere sekunder fra jeg klikker på et ikon og til det bliver markeret - det virker som om at drevet fryser et par sekunder.

Sjovt nok er biplydene også forsvundet... Hmm.. Så det ser ud til at problemet er løst :?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2007 - 12:38 #8
Det lyder ganske mystisk. Det vil være klogt, at tage backup, det du vil gemme.
Når du så har taget backup, kan du formatere dit D-drev.
Det vil også være en god ide, hvis du i denne computer højreklikker på D-drevet,
går ind i egenskaber/funktioner og lader windows undersøge drevet. Husk at sætte
flueben i begge felter.
Avatar billede chrkrog Novice
09. august 2007 - 19:42 #9
Jeg gjorde som du sagde, asgotbo, men da den var i gang nåede den til Fase 4 og så gik den i stå, og nu har D-drevet ikke været der siden..
Avatar billede off-line Nybegynder
09. august 2007 - 20:49 #10
Det lyder som om der er såkalde bad sectors på din disk.  Jeg vil foreslå, at du
fra producentens hjemmeside downloader et program til at analysere din HD for fejl.
Nu ved jeg jo ikke hvad din HD hedder, men hvis det er en Seagate eller en Maxtor,
hedder programmet "Seatools". Jeg ved ikke hvad andre producenter kalder deres ditto.
Avatar billede chrkrog Novice
19. september 2007 - 17:58 #11
Hej igen.
Det endte med at vi sendte computeren til reparation på garantien.

Da den kom tilbage for 2 dage siden, fremgår det af den vedlagte seddel at de ikke har kunnet finde nogen fejl på DVD-drevet, men har udskiftet det alligevel fordi de mente det var en periodisk fejl de ikke kunne finde uden videre...

Hvorfor de lige har skiftet DVD-drevet kan jeg ikke forstå, når det nu var harddisken der skulle skiftes.. som vi udtrykkeligt gav dem besked på. Så den må ind igen.

Men tak for hjælpen i denne tråd!
Avatar billede chrkrog Novice
21. september 2007 - 13:19 #12
Nu har problemet vidst løst sig, i det at jeg har snakket med service-firmaet, og de vil komme i løbet af næste uge og skifte den ødelagte harddisk.

jeg lukker.