Avatar billede excel_desperado Nybegynder
24. juli 2007 - 12:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

få vist seneste data i tabel for hver kunde

Hej

Jeg har en tabel der opdateres pr kundenr med logoplysninger herunder et tidspunkt i formatet: dd-mm-aaaa tt:mm:ss

Dvs hver kunde har flere af disse logopdateringer liggende i tabellen.

Jeg vil gerne, med kundenr som nøgle, have vist det seneste tidspunkt og dertilhørende logbemærkning i et felt i en formular, der bladrer gennem kundekartoteket

Håber på hjælp :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 13:07 #1
måske noget i denne stil?

SELECT MAX([tisdpunkt]),[kundenr] FROM [kunde] GROUP BY [kundenr]

/1.
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
24. juli 2007 - 13:16 #2
Kan jeg skrive det ind i tekstfeltets kontrolelemntkilde?
Hvordan skrives tabelnavnet ind? (skal ind hvor der står [kunde] går jeg ud fra)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 13:31 #3
Jeg er ikke inde i Access' interface. Det er bare ren SQL, jeg har posted.
Avatar billede fdata Forsker
25. juli 2007 - 00:32 #4
I tekstboksens datakilde skriver du:
  =DMax("Tidspunkt";"Logtabelnavnet";"Kundenr=" & Me.Kundenr)
Hvis dit kundenr er en tekst, hedder det
  =DMax("Tidspunkt";"Logtabelnavnet";"Kundenr='" & Me.Kundenr & "'")
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
25. juli 2007 - 10:04 #5
Det virker hvis jeg skriver det i vba kode
Men ikke direkte i tekstfeltet. Det skal stå i feltets "kontrolelementkilde" ikke?
Avatar billede fdata Forsker
26. juli 2007 - 00:48 #6
Ok, så kan du bare lægge det ind i tekstboksen via VBA.
Koden skal placeres i VedAktuel hændelsen
  if not me.newrecord then
    Me.Tekstboks=DMax("Tidspunkt","Logtabelnavnet","Kundenr=" & Me.Kundenr)
  end if
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
26. juli 2007 - 12:09 #7
der er ikke en VedAktuel hændelse til tekstfeltet...
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
26. juli 2007 - 13:16 #8
Ok, i egenskaber til selve formularen lægger jeg en hændelsesprocedure ind med ovenstående VBA kode, under VedAktuel; så spiller det. takker
Avatar billede fdata Forsker
26. juli 2007 - 18:10 #9
Nemlig  ;o)
Takker for point