Avatar billede sbruun Nybegynder
23. juli 2007 - 22:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Listview selecteditem

Jeg er forholdsvis ny i c#. Sidder med følgende problem:
Jeg har en listview, hvorfra jeg gerne vil indlæse en række date fra min database og skrive følgende ud: userId, fornavn & efternavn. Det skal så være muligt at markere den enkelte bruger og når dette sker skal der opdateres en række labels/textboxes.
Problemet opstår ved selve markeringen. I første omgang går det godt, jeg får det korrekte userid, og kan vha. dette hente den enkelte brugers oplysninger fra min database. Men foretager jeg mig en markering nummer 2, så går det galt og jeg får følgende fejl:

InvalidArgument=Value of '0' is not valid for 'index'.
Parameter name: index

Jeg indsætter items i listviewet på følgende måde:

string[] stringArray = new string[3];
stringArray[0] = u.UserId.ToString();
stringArray[1] = u.Namef;
stringArray[2] = u.Namel;

ListViewItem lvi = new ListViewItem(stringArray);
listViewUsers.Items.Add(lvi);

Jeg håndterer selectedindexchanged på følgende måde:

private void listViewUsers_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
{
textBoxNamef.Text = listViewUsers.SelectedItems[0].Text;
}

Det sidste her benytter jeg kun til test lige pt. Men jeg tror fejlen grunder i måden jeg får fat i det selectede item på. Men har siddet tilpas længe med problemet. -Derfor dette indlæg.

Venlig Hilsen

Simon
Avatar billede staever Nybegynder
24. juli 2007 - 00:27 #1
har du prøvet at bruge den event der hedder OnClick istedet for SelectedIndexChanged? er ikke helt sikker på om det kan hjælpe, men kan måske være fordi den kører det event før den sætter indholdet af SelectedItems...
Avatar billede kalp Novice
24. juli 2007 - 00:45 #2
prøv

textBoxNamef.Text = listViewUsers.SelectedItems[listViewUsers.SelectedIndices[0]].Text;
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 15:03 #3
Du skal bruge listViewUsers.FocusedItem.Index

Så får du index på den der er valgt

Husk at tjekke om nogen er valgt

if(listViewUsers.SelectedItems.Count > 0)
{
    textBoxNamef.Text = listViewUsers.FocusedItem.Text;
}
Avatar billede kalp Novice
31. juli 2007 - 23:50 #4
sbruun >> hvad så?
Avatar billede sbruun Nybegynder
09. august 2007 - 15:19 #5
if(listViewUsers.SelectedItems.Count > 0)
gjorde forskellen. Mange tak!
Avatar billede sbruun Nybegynder
09. august 2007 - 15:20 #6
kalp er velkommen til at oprette et svar.
Avatar billede kalp Novice
09. august 2007 - 20:04 #7
men du har brugt wb-freekill's kode ?
Avatar billede sbruun Nybegynder
09. august 2007 - 20:20 #8
ahh jo det er sandt. Det må være varmen. wb-freekill er velkommen tila t poste et svar;)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2007 - 10:05 #9
svar