Avatar billede kovalt Nybegynder
23. juli 2007 - 21:51 Der er 5 kommentarer

oprette text-felt i movieClip

Hej

Jeg har nogle AS som generer nogle movieclips pba. en xml-fil. I movieclippene bliver der loaded en jpg. Ud over dette kunne jeg godt tænke mig at oprette et text-felt i hvert movieclip. Hvorledes gøres dette. Jeg har følgende:

tempHolder = _root.createEmptyMovieClip("pictureHolder" + counter, 1000 + counter);
tempHolder.createTextField("test_txt", 10, 0, 0, 300, 100);
test_txt.multiline = true;
test_txt.wordWrap = true;
test_txt.autoSize = "left";
test_txt.text = "TEST";

Ovenstående virker ikke - men det kan være i lige kan rette op på sagerne.
Avatar billede mat Nybegynder
23. juli 2007 - 22:16 #1
tempHolder = _root.createEmptyMovieClip("pictureHolder" + counter, 1000 + counter);
with(tempHolder){
    createTextField("test_txt", 10, 0, 0, 300, 100);
    test_txt.multiline = true;
    test_txt.wordWrap = true;
    test_txt.autoSize = "left";
    test_txt.text = "TEST";
}

mvh mat
Avatar billede kovalt Nybegynder
23. juli 2007 - 22:32 #2
jeg synes ikke det giver noget - kan det være fordi jpg ligger og skygger for teksten? - jeg kan angive hvilke lag der skal loades henholdsvis tekst og billede ind i.
Avatar billede mat Nybegynder
24. juli 2007 - 07:30 #3
Nu kan jeg jo ikke se noget jpg blive hentet i din kode, men ja, det er da klart noget at have for øje :)

Problemet med ovenstående var at "test_txt" ikke findes i det scope du forsøger at at finde den i. Det er i dit movieclip "tempHolder".

mvh mat
Avatar billede andersbro Nybegynder
24. juli 2007 - 11:36 #4
Hvis du loader et billede ind i tempHolder efter at du har lavet tekstfeltet, sletter du indholdet i tempHolder, dvs. tekstfeltet, og erstatter det med dit jpg.
Så du bør lave et tekstfelt ved siden af tempHolder.
Avatar billede kovalt Nybegynder
31. juli 2007 - 20:57 #5
ok - jamen det forklarer det jo så.

smid et svar