Avatar billede jaboi Nybegynder
23. juli 2007 - 21:32 Der er 2 kommentarer

Er Gigabit net og gammel cybercity router til WAN muligt?

Jeg funderer lidt i at opruste og gøre klar til at lege med på digital medie legen. Jeg har internet hos cybercity som jeg forøvrigt er meget glad for. Derfor har jeg en 10/100 m/bit bredbånd router fra zyxel lev af cybercity. Efter denne har jeg så en Linksys router med Wi-Fi. Det er denne der skulle udskiftes til at kunne køre trådløs n draft (Har en mac der kunne udnytte dette) og understøtte giga ethernet, da ideen jo er at der skal udveksles store mængder data. Nu er spørgsmålet så hvordan lader det sig gøre? For skal alle tilsluttede enheder i netværket ikke understøtte giga for at der tillades giga trafik?
I bekræftende tilfælde hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2007 - 22:21 #1
For at du kan gøre Giga er det et par ting som skal være iorden, både switch og netkort skal kunne håndtere det.

Normalt vil de enheder som understøtter 1gbit køre det og dem som kun understøtter 100mbit vil bare gøre det.
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2007 - 22:22 #2
Din Cybercity er jo bare dit hul ud til verden, men der vil du naturligvis kun kunne køre den hastighed du har fra Cybercity