Avatar billede excel_desperado Nybegynder
23. juli 2007 - 15:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjerne markeringer i alternativknapper ved næste post

Hej
Jeg har en gruppeboks med 3 alternativknapper.
default starter disse med at være blanke.
Det er meningen at man ikke kan gå videre til næste post før én af knapperne er aktiveret.
Når man så klikker på en knap for at gemme posten og gå videre vil jeg have gruppeboksen ryddet, så alternativknapperne igen er blanke for den næste post
Hvordan gøres dette i vba kode?
Avatar billede terry Ekspert
23. juli 2007 - 16:24 #1
I assume the field is bound to a field in the table so if you ensure that the Required property for the field is set to Yes and the default value is empty in table design then you shouldnt be allowed to create/change a record without a value being selected.
Avatar billede terry Ekspert
23. juli 2007 - 16:27 #2
But youcan of course check that you have selected a value in the forms before update event.

Something like this

Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If IsNull(Me.Somefield) Then

    msgbox ....
    Cancel = True
End If

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
23. juli 2007 - 16:35 #3
If the group is bound to a field in a table then I would have thought that the value would change when you navigate through the records
Avatar billede fdata Forsker
23. juli 2007 - 23:19 #4
Hvis dine knapper f.eks. har værdierne 1, 2 og 3, kan du sætte gruppeboksens standardværdi til 0.
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
24. juli 2007 - 12:18 #5
De tre alternativknapper i gruppeboksen var ikke tilknyttet nogen tabel, de skulle blot være valgmuligheder til et tryk på en knap. I vba koden skrev jeg gruppeboks = false så forsvandt markeringen, idet næste post vistes
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2007 - 13:18 #6
what are you using the group box for if it isnt bound?
Avatar billede fdata Forsker
25. juli 2007 - 00:27 #7
Fint. Så er du jo på rette vej. Det er præcis min løsning. (False = 0)
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
25. juli 2007 - 09:15 #8
Terry: De tre alternativer er tre behandlingsmuligheder af klager.
Dvs formularen viser dels de eksisterende data på klagen og via formularen tilføjes så yderligere data, samt hvilken behandlingsform man har valgt
Avatar billede fdata Forsker
26. juli 2007 - 00:44 #9
Takker for point  ;o)