Avatar billede kak Nybegynder
23. juli 2007 - 10:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datatyper i cast

Jeg har lidt problemer med at lave en cast i en sql-sætning. Jeg har brug for at lægge et tal til værdien i et felt i databasen, men feltet er af typen nvarchar.

Jeg bruger denne her:
myCmd = New Data.SqlClient.SqlCommand("update tblItems set [number]= cast([number] as double) + '" & s1 & "' where ([ID] = " & strID & ");", myConn)

Når jeg bruger den, får jeg fejlen: Incorrect syntax near ')'.
(og jeg har checket at både s1 og strID indeholder de forventede værdier).

Hvis jeg ændre cast-delen til cast([number] as integer) så virker det fint! Men jeg har brug for, at det kan være et tal med decimaler, så derfor går den ikke.

Nogen der kender en løsning?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2007 - 10:40 #1
Kan det passe det hedder "float" og ikke "double" i SQL?
Avatar billede kak Nybegynder
23. juli 2007 - 10:55 #2
Det hjalp, men kun hvis jeg sørger for at erstatte komme med punktum i s1 først. Og nu vil jeg jo helt ikke bruge punktum som decimaltegn, så ved du, hvordan jeg kommer ud over det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2007 - 11:30 #3
Du skal bruge punktum i kommatal i SQL
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2007 - 11:36 #4
...hvilket så bringer mig til det jeg ikke lige forstår: Hvorfor skal du overhovedet lave den cast? Hvilken type er number ?
Avatar billede kak Nybegynder
23. juli 2007 - 11:51 #5
Number er nvarchar, så derfor problemet. Er der ikke noget at gøre, mht. punktum/komma?

Smid bare et svar, så du kan få point!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2007 - 11:59 #6
Kommatal gemmes som float eller decimal - med punktum i SQL. Viser du det til andre i et program, eller får du input fra andre, så kan du konvertere til eller fra komma.

Nej tak, jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede kak Nybegynder
23. juli 2007 - 12:04 #7
Jamen så siger jeg tak for hjælpen ;-)