Avatar billede ostergaard Nybegynder
23. juli 2007 - 00:10 Der er 2 kommentarer

Send mail til bruger samtidig med submit til database

jeg har i DreamWeaverCS3 lavet en Record Inserting form og sender dermed al data i formen til min mySQL database og det virker perfekt…
MEN jeg vil også gerne samtidig (når brugeren trykker "gem data") sende en mail til den respektive bruger med informationerne fra formen.
Jeg har en pull-down, der henter data fra medlemstabellen - i samme tabel har jeg også medlemmets email stående
- det store spørgsmål er så - hvordan får jeg sendt formularens indhold til den rigtige mailadresse - samtidig med at dataen gemmes i databasen? :)
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
29. juli 2007 - 21:03 #1
Hejsa - jeg har haft samme ønske, men har rent faktisk valgt en rigtig doven løsning ved at købe en extension hos DMXZONE.COM: http://dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=5578

Og nu indsætter jeg og sender fra samme side. Jedg er simpelthen for doven og ikke dygtig nok til at udvikle min egen kode for dette :)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2007 - 21:13 #2
Altså noget i retning af:

Find dette i din kode:

  mysql_select_db($database_NAVN, $NAVN);
  $Result1 = mysql_query($insertSQL, $NAVN) or die(mysql_error());

Derefter indsætter du:

$sender_name ="SENDER NAME";
$sender_email ="AFSENDER EMAIL ADRESSE";

$header    = "From: \"".addslashes($sender_name)."\" <".$sender_email.">\n";
$header  .= "Reply-To: ".$sender_email."\n";
$header  .= "MIME-Version: 1.0\n";
$header  .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\n";
$header  .= "X-Mailer: PHP / ".phpversion()."\n";

$subject = "Her står overskriften";
$message = $message . "Start tekst i mail." . "\r\n\r\n";

.......

$message = $message . "Klokken : " . " " . $_POST['Tid'] . "\r\n";
$message = $message . "Pris: " . "\t\t" . $_POST['deltager']*10 . " Kr." . "\r\n";
$email = $_POST['email'];

mail($email, $subject, $message, $header);

derefter kommer:

  $insertGoTo = "TILBAGE TIL FILl";
  if (isset($HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'])) {

Så skulle du have en chance for at se hvor det skal ind. Det er jo ikke sikkert koden lige passer til dit, men det er sådan jeg bruger det.

Bemærk ved $message der står nogle ....... og det er bare for at indikere at der kan stå mange flere :)

Bemærk også at alt der står med stort skal du selvfølgelig rette til så det passer med dit.

$email = $_POST['email'];  -- kommer fra formularen, så man ved hvor mailen skal sendes hen.

Men sådan cirka skulle du kunne gøre det. God arbejdslyst :)

Ole.