Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. juli 2007 - 17:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

mssql web access problemer

Jeg har lige installeret web access til sql server 2000. jeg har sat web access til at være et sub-domæne til mit site og når jeg prøver og bruge webaccess bliver jeg promtet brugernavn og kode af at connecte den server jeg har installeret det på.

Når jeg starte på selve serveren så får jeg denne fejl besked "Unable to find script library '/aspnet_client/system_web/1_1_4322/webUIValidation.js'. Try placing this fil manually, or reinstall by running 'aspnet_regiis -c'."

Håber der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede windcape Praktikant
21. juli 2007 - 18:58 #1
Har du LÆST fejlmeddelsen endnu ?
Avatar billede cmoz Praktikant
21. juli 2007 - 19:23 #2
Er aspnet_client mappen i roden af dit site?

Ellers så kopier den fra "Default web site".

Hvis den ikke er der, så kør i en cmd:
%windir%\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis -c
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. juli 2007 - 23:14 #3
ja jeg har skam læst fejlmeddelsen og mappen 1.1.4322 er der, men nu køre jeg version 2_0_50727 i min dafault mappe, wwwroot.

Men hvad har det og gøre med at man bliver promtet for et brugernavn og kodeord, og ja det ved også godt man skal gøre, det er ikke på sites forside man skal skrive det.
Avatar billede cmoz Praktikant
22. juli 2007 - 03:01 #4
Det med password prompt er sikkert fordi, at der er slået authentication til.

Tag "Properties" for sitet, og vælg "Directory Security" fanebladet, og knappen "Edit" under "Authentication and access control". Hvis du vil have anonym adgang til sitet så sørg for at kun det er valgt der.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2007 - 10:49 #5
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. juli 2007 - 23:26 #6
please jeg har stadig brug for hjælp.
Avatar billede cmoz Praktikant
24. juli 2007 - 00:13 #7
Jeg kan lige prøve at installere det i en vmware med Windows 2003 og se hvad den siger som std her.

Prøv at kontroller sqladmin sitet kører .net 1.1 og at .net 1.1 er enablet som extension.

Der hvor jeg har installeret det kører det med .net 1.1 og jeg har lavet et site til selve sqladmin i IIS og kopieret filerne fra sitet ned i en mappe til det. Altså det kører ikke som et virtuel dir under et andet site.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juli 2007 - 01:06 #8
det er det samme jeg har gjort, men jeg køre .net 2

betyder det jeg ikke kan bruge sitet?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juli 2007 - 01:08 #9
nej det gør det jo ikke for når jeg skriver brugernavnog kodeord som svare til min locale administrator så kan jeg sagens logge ind og klikke mig rundet til de forskellige tabeller og brugere og alt hvad man nu kan klikke sig rundet til.
Avatar billede cmoz Praktikant
24. juli 2007 - 18:24 #10
Jeg har lige kigget på installationen i produktion her, kontra en helt ren installation.

I den web.config i roden af dit sqladmin site, skal du slette :

    <authorization>
        <deny users="?" /> <!-- Allow all users -->

            <!--  <allow    users="[comma separated list of users]"
                            roles="[comma separated list of roles]"/>
                  <deny      users="[comma separated list of users]"
                            roles="[comma separated list of roles]"/>
            -->
    </authorization>

Så skulle den ikke spørge efter bruger/passw og kommer direkte til siden.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juli 2007 - 18:31 #11
nope det virker ikke, jeg bliver stadig promtet for et brugernavn og kodeord.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juli 2007 - 18:40 #12
UPS my bad, brugte den forkerte mappe som home directory, men nu virker det.
Avatar billede cmoz Praktikant
24. juli 2007 - 19:07 #13
Kunne heller ikke forstå det ;)

Bare lige for at afslutte, er det 1.0 du bruger:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C039A798-C57A-419E-ACBC-2A332CB7F959&displaylang=en

For der er også en beta 1.2 her:
http://www.codeplex.com/SqlWebAdmin/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=5444

Den gamle se ud til at køre .net 1.1 mens den nye er .net 2.0 efter hvad der står i web.config, men det gamle ser ud til at køre fint selv om der kun er .net 2.0

Betaen understøtter SQL 2005 også hvis man skulle få brug for det.

Det kunne man også få den gamle til ved at installere noget bagudkombatilitest fixes fra MS. Det er nok ikke nødvendigt hvis man bruger betaen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juli 2007 - 20:29 #14
nå det lader til at der stadig er en lille fejl et eller andet sted. Jeg prøvede selvfølgelig ikke og logge ind før prøvede bare og se om jeg stadig blev promtet for brugernavn og kodeord. Nu prøver jeg så og logge ind med en bruger jeg har lavet, men når jeg har skrievet brugernavn og kodeord og valgt SQL login og klikket på "Login" så sker der ikke noget. Det klassiske timeglas kommer frem, windows logoet oppe i højre hjørne bevæger sig ikke.......... Hvad kan det være??? Selv om jeg blev promtet for brugernavn og kodeord før kunne jeg godt logge ind efter jeg havde logget ind med min lokal administrator.
Avatar billede cmoz Praktikant
24. juli 2007 - 22:47 #15
Jeg kan se at i den web.config jeg nævnte tidligere er der også fjernet:

<authentication mode="Windows"/>
og
<identity impersonate="true"/>

Ved ikke om det har noget med det at gøre.

Kan ikke lige teste det op mod en SQL lige her, men du kan prøve at se om det evt. kan være det.

Hvis det ikke virker prøv at sæt sql web sitet til .net 1.1, hvis det er den gamle version.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juli 2007 - 23:04 #16
det virker åbenbart ikke, ved ikke lige hvad version af web access det er jeg har.
Avatar billede cmoz Praktikant
24. juli 2007 - 23:27 #17
Den GUI der er vist her er 1.0:
http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/3484936

Den GUI der er her er 1.2:
http://www.codeplex.com/SqlWebAdmin/Wiki/View.aspx?title=Setup%20Instuctions&referringTitle=Home

Prøv at følg den guide til at sætte det 1.2 op. Den bruger .net 2.0 . Hvis du følger den burde det være sat rigtigt op + retter web.config til burde det være det.

Filerne til 1.2 er her, og skal bare pakkes ud. De filer som skal være i sitet er dem i mappen SqlWebAdmin:
http://www.codeplex.com/SqlWebAdmin/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=5444

Har du prøvet at angive sql serveren med IP i stedet for navn, eller er den på samme server som webinterfacet? Umiddelbart burde det ikke have noget at sige da du jo har været logget succesfuld ind tidligere, og se tabeller osv.
Avatar billede cmoz Praktikant
24. juli 2007 - 23:46 #18
Kan se at der ikke er screenshot af selve 1.2 i det link jeg postede, men den er lilla så den er ikke til at tage fejl af ;)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. juli 2007 - 08:06 #19
nu kan jeg ikke sætte mit server op til og bruge .net 2.0 da jeg har et forum som køre med .net 1.0 men nu prøver jeg lige ogfølge den giude du har skrevet og så må vi se hvad der sker.
Avatar billede cmoz Praktikant
25. juli 2007 - 16:27 #20
Du kan sagtens kører 1.1 og 2.0 i samme IIS

Du sætter sites op til at pege på det rigtige .net i asp.net fanebaldet(som er der efter du har installeret .net 2)

Så laver du f.eks. 2 applciation pools. En til 2.0 og en til 1.1. De forskellige sites skal så pege på de rigtige app. pools.

http://blogs.msdn.com/david.wang/archive/2005/11/07/HOWTO-Install-and-Run-ASP-Net-20-Side-by-Side.aspx
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. juli 2007 - 17:52 #21
jeg har prøvet og sætte et site op til at køre den nye .net version, men da jeg så prøvede og tilgå mit forum som køre .net 1.1 så kunne sitet ikke vises.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. juli 2007 - 18:55 #22
nu har jeg prøvet og sætte hoe directory tilbage til den mappe hvor de blev installeret og rettet i web.config som du skrev tidligere og nu virker det.