Avatar billede polse Nybegynder
21. juli 2007 - 09:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flash ikke altid til at stole på

Hejsa!

Jeg har en hjemmeside hvorpå der er 3 flashfiler. Mit problem er at jeg aldrig kan være sikker på om flash´en vises eller ej!

Det har både været firefox og I-explorer, pc´er og macs jeg har haft bøvl med, op typisk på nyere maskiner med browsere der burde være helt opdaterede. Ved dog ikke om det bare er en tilfældighed.

Kan det være et plugin som folk mangler, og i så fald, hvordan får jeg på en let og overskuelig måde linket folk videre til plugin´et?

Mange hilsner fra Nynne:-)
Avatar billede cpufan Juniormester
21. juli 2007 - 12:31 #1
det skyldes at de mangler en flashplayer i den rigtige version,

det kan du lave en kontrol for om de har

http://blog.deconcept.com/swfobject/
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 13:24 #2
du kan prøve at indsætte dine flash på den her måde
http://flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834

ennu bedre skulle ufo.js være (bruger den selv) vejledning er dog på engelsk
vejledning begynder ca. midt nede på siden
http://www.bobbyvandersluis.com/ufo/

har du er link til din side ?
Avatar billede polse Nybegynder
21. juli 2007 - 13:47 #3
hej igfen. ja, der er også her tale om lindamyrberg.com :-)
Avatar billede gurly Praktikant
22. juli 2007 - 12:45 #4
Det sted i koden på din side hvor du har skrevet følgende >

<!--homesiden virkede først i i-explorer, da jeg omdøbte div id til content2. måske fordi der er 2 flash filer på siden-->  This text is replaced by the Flash movie.

der kan du jo lægge en besked til dem der ikke har flash eller har en gammel flash version,
jeg kan se at du har valgt 8 som major version, så folk med kun version 7 eller tidligere vil også få vist beskeden
den kunne hedde noget i retning af

<p>Du skal have instaleret flash version 8 eller nyere<br>
Klik her for at downloade flash<br>
<a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">Macromedia flash</a>
</p>
Avatar billede gurly Praktikant
22. juli 2007 - 12:53 #5
og angående følgende linie
<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
så har du indsat den nede midt i sidens body
og der høre den ikke til du skal plasere den oppe i sidens head, altså imellem <head>  og </head>
Avatar billede gurly Praktikant
22. juli 2007 - 12:58 #6
som du har det nu, så ligger din ene flash jo faktisk oven over linien som henter swfobject
så når bruvseren læser din side, så skal den læse den øverste flash inden den er nået ned til linien med hent swfobject,
så smid den linie op i sidens head, der høre den også til ifølge vejledningen fra flashforum
Avatar billede polse Nybegynder
24. juli 2007 - 21:29 #7
ok.... forstår ikke lige den sidste besked. altså hvad det præcist er jeg skal lægge hvorhen... :-)
Avatar billede gurly Praktikant
25. juli 2007 - 01:27 #8
hejsa
jeg kan se på din side, at du fik lagt downloadlink omme bag flashfilerne
og det er jo ok så

så kan jeg se at øverst på din side i sidens "head" har du følgende linie
<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
som jo henter filen swfobject.js  og det er også helt korrekt
lidt længere nede kommer så din første flash <div id="flashcontent2">
og fint nok så langt
men nede ved din næste flash <div id="flashcontent">
lige over denne flash, der har du så igen linien >
<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
og det skal du jo ikke have, når du øverst på siden har hentet swfobject.js
så her du ikke nøde at hente den en gang mere bare fordi du har to flash
så slet den linie
Avatar billede gurly Praktikant
25. juli 2007 - 01:49 #9
og så kan jeg ikke forstå at øverst på din side, lige under doctype
der har du følgende style liggende >

<style type="text/css">
.div#adminlink
a:link {
    color: #000000;
}

a:visited {
    color: #000000;
}
a.one:link {color:#000000; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:10px; text-decoration:none;}
a.one:visited {color:#000000; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:10px; text-decoration:none;}
a.one:hover {color:#ffffff; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:10px; text-decoration: underline;
background:#999999;}<!-- background kan du bare fjerne-->
</style>

den style skal da ned i sidens <head> og ligge, siden starter jo altså først under
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
din style skal altså ned og ligge under <head> tagget

men det undre mig hvorfor du egentlig har den style
for længere nede henter du jo
<link href="main_style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
Avatar billede gurly Praktikant
02. august 2007 - 00:02 #10
jeg smider et svar her også
det betyder ikke hjælpen stopper hvis du har brug for mere  c",)
Avatar billede polse Nybegynder
06. august 2007 - 19:51 #11
mac´s firefox vil stadig ikke vise flash´en på første side. men gerne på understående. det mest irriterende er så bare at den heller ikke vil vise links´ne til download af flash, men viser kun den sorte bg. Men det er nok heller ikke problemet at den ikke har installeret den rette flash, eftersom den gerne vil vise flash på de andre sider....
What is wrong???
Avatar billede gurly Praktikant
06. august 2007 - 23:32 #12
det er svært at hjælpe med når man ikke har en mac, som jeg ser det har du indsat dine flash som beskrevet på http://flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834

jeg har et sted her på eksperten set fremført at flashobjekt ikke er særlig valid kode, og at det skulle være bedre med "ufo.js"  i stedet.
du kunne jo give det et forsøg
http://www.bobbyvandersluis.com/ufo/
bemærk at når man bruger ufo.js  så plaseres scriptet oppe i sidens head, kun ID plaseres i sidens body