Avatar billede netassist Juniormester
20. juli 2007 - 11:49 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

blank side hvad er min fejl

if(isset($_GET["ID"])){
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM baad_tabel  WHERE ID='$_GET[ID]' LIMIT 1") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($foresp);
echo '<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <th width="47%" scope="col"><div align="left">'.$row["Navn"].'</div></th>
    <th width="53%" scope="col"><div align="right">'.$row["Pris"].'</div></th>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#666666">forfatter</td>
    <td rowspan="2">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr bgcolor="#666666">
    <td>'.$row["forfater"].'</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2">'. nl2br($row['Beskrivelse']).'</td>
  </tr>
</table>

';

}else{ //skriver alle nyhederne hvis id'et ikke er sat
print "<table border='0' width='100%'>";
    $foresp = mysql_query("SELECT * FROM baad_tabel  ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
    while($row = mysql_fetch_array($foresp)){
      print "
      <tr>
      <td width='375'><a href='?side=Motorrbåde&ID=". $row['ID'] ."'>". $row['Navn'] ."</a></td>
      <td width='125px'>". $row['Pris'] ."</td>
      </tr>";
    }
    print "</table>";

}
;}

den hentes på ?side=Motorrbåde&ID=1
?side=Motorrbåde der kommer båden frem men den ikke nå den henter id
???
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2007 - 14:22 #1
det tyder på at den ikke finder noget i databasen, når du søger på ét id...

prøv at skriv dette i linjen efter din $row = mysql...
echo mysql_num_rows($row);
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
21. juli 2007 - 01:24 #2
Prøv med;
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM baad_tabel  WHERE ID='" . $_GET["ID"] . "' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede netassist Juniormester
21. juli 2007 - 04:52 #3
jamen det er der  .  jeg henter jo den på den første siden uden problemer.
det er kun nå den henter det ud fra id nummer
>> michaelt... den linje har jeg jo i forvejen så det vil nok ikke virke *S*
Avatar billede dkfire Nybegynder
21. juli 2007 - 11:35 #4
netassist: prøv at skrive linjen som michael skriver den og udkommenter din egen.
Problemet ligger i at du har en variabel som er et array indenfor "".
Hvis du vil have sådan en variabel inden mellem "" skal skrive variablen som følgende:

"SELECT * FROM baad_tabel  WHERE ID='{$_GET['ID']}' LIMIT 1"
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. juli 2007 - 12:00 #5
Jeg tror nu jeg ville lave din kode på denne måde:

if(isset($_GET['ID']) && is_numeric($_GET['ID'])){
$id = intval($_GET['ID']);
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM baad_tabel  WHERE ID='".$id."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede netassist Juniormester
23. juli 2007 - 11:37 #6
jeg er bare så dum .. svar lige alle sammen ... så må i dele ...
jeg lavet selv fejlen og det jeg selv hade skriver var rigtig men gav den bare forkert sti der var 2 rr i linket så kan den jo ikke finde nået
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juli 2007 - 12:21 #7
Svar!
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
23. juli 2007 - 12:58 #8
Svar!

I øvrigt bør du undgå (bl.a.) æ, ø og å i dine links
Avatar billede netassist Juniormester
23. juli 2007 - 13:09 #9
ja det ved jeg godt
Avatar billede netassist Juniormester
23. juli 2007 - 13:09 #10
du skal lige trykke svar ikke kom... *S*
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
23. juli 2007 - 13:11 #11
Og i øvrigt skal jeg huske at lægge svar i stedet for kommentarer når folk beder mig om det ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juli 2007 - 14:16 #12
Takker for point.