Avatar billede sigs Nybegynder
20. juli 2007 - 10:50 Der er 11 kommentarer

nye ram isat = computeren vil ikke boote

hej

jeg har netop modtaget mine nye ram, af typer OCZ Special Ops Edition 2 x 1 GB /DUAL

jeg har allerede 2 af disse slags i computeren, de kører fint

da jeg sat dem i, ville computeren ikke komme videre fra den skærm som man først ser ved opstart, i ved mobo's procucent, hvor man kan trykke del og tab

min computer fryser i denne skærmbillede og jeg kan hverken komme den ene vej eller den anden frem. når jeg tager rammene ud, så kan jeg sagtens boote op.
mit bundkort understøtter op til 8GB ram, så det er ikke der den knækker.

hvad kan der være galt?
Avatar billede peet-49 Novice
20. juli 2007 - 10:52 #1
Reeset bios default og prøv igen.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. juli 2007 - 15:09 #2
Det kan sagtens være dit bundkort der ikke vil være med selv om det understøtter 8 GB. Mit Asus P5N32-E SLI+ nægtede pure at lege med mere end 3 x 1GB OCZ Platinum imdtil nyeste bios version blev flashet. Hvis du besøger http://www.ocztechnology.com/ vil du i deres supportforum se, at du slet ikke er den eneste, der er løbet ind i den slags problemer.
Avatar billede sigs Nybegynder
20. juli 2007 - 15:57 #3
resette bios hjalp desværre ikke

jeg har selv en Asus P5N32-E SLI, og bios'en er flashet til den næstnyeste version, hvor i Description står:

P5N32-E SLI BIOS Release version 1103
1.Fix it fails to resume from S3 mode by PS2 Keyboard.
2.Enhance compatibility for certain memory modules.

så det er ikke det, der er galt

@hattadpole jeg kan ikke lige se noget om det på supportforummet, kan du muligvis finde det? :)

ellers er der ingen der har et godt råd? :(
Avatar billede sigs Nybegynder
20. juli 2007 - 15:57 #4
øvrigt den nyeste biosversion er en beta :/
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. juli 2007 - 19:04 #5
Jeg ved den nyeste bios er beta, men den virker her. Alle bios versioner fra Asus er i øvrigt beta indtil en med højere versionsnummer udkommer. På http://www.ocztechnologyforum.com/forum/forumdisplay.php?s=f96ce37800ac4b2963cbe1aa7a085840&f=105 kan du bl. a. ses hvordan bios sættes op på "vores" board. men med nyeste til mit virker det altså.
Avatar billede sigs Nybegynder
20. juli 2007 - 19:21 #6
hmm, så må jeg jo bare update bios, men er lidt mere for at gøre det, for sidst brændte jeg min bios af... det skete med asus update i windows, ved godt at det er lidt risky businnes, men er bios update via diskette i dos sikkert?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. juli 2007 - 19:52 #7
Det er pr. floppy jeg gør det. Update via operativsystemet er lidt for risikabelt for mig. Andre har sikkert anden mening. Check ligeledes under div. downloads til dit board fra Asus website, den såkaldte QVL. Denne indeholder en lang liste af ramklodser der virker i forsk. opsætninger.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. juli 2007 - 22:39 #8
Bios update bør altid foregå i Dos,i windows går det galt hvis computeren er det mindste ustabilt.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. juli 2007 - 01:47 #9
==> corleonedk Enig. At opdatere bios er aldrig sikkert, men det bør gøres fra floppy. Som et kuriosum erindrer jeg dog, at et af mine tidligere MSI boards anbefalede at boote fra floppy og læse det nødvendige fra en bestemt folder på drev c. Hvordan det skulle gøres fra et NTFS drev var der dog ikke megen forklaring på. :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
21. juli 2007 - 04:29 #10
Jeg trøster mig ved at du skriver tidligere :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. juli 2007 - 07:47 #11
He he.