Avatar billede quest_1 Nybegynder
19. juli 2007 - 23:31 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Konvertering til mp3

Jeg vil gerne have lagt noget musik/mp3 ind på min mobiltelefon.
Musikken ligger pt på computeren i wav og wma format.

Hvordan kan jeg ændre de filer jeg ønsker konverteret til mp3, uden at filerne på computeren ændres permanent. Altså jeg ønsker fremover fortsat at afspille filerne i wma og wav på pc'en.
Avatar billede gurly Praktikant
19. juli 2007 - 23:36 #1
så må du konvatere dine wma filer til mp3, så du har dem liggende både som wma og mp3
når du konvatere en fil til mp3, så beholder du jo den originale fil
Avatar billede nicoolai Nybegynder
19. juli 2007 - 23:37 #2
Hej

Du kan bruge programmet DBpowerAmp til at konverterede filerne til mp3.
De bliver ikke ændret, blot dubleret over i mp3.

/nicoolai
Avatar billede gurly Praktikant
19. juli 2007 - 23:48 #3
Avatar billede quest_1 Nybegynder
20. juli 2007 - 01:30 #4
Jeg kan ikke finde ud af det program, sorry.
Avatar billede showsource Seniormester
20. juli 2007 - 01:35 #5
audio->mp3 eller wav til mp3:
http://cdexos.sourceforge.net/

mener der ikke er wma support
Avatar billede quest_1 Nybegynder
20. juli 2007 - 01:37 #6
CDex har jeg i forvejen. Den kan rigtig nok ikke konvertere wma.
20. juli 2007 - 09:47 #7
Avatar billede gurly Praktikant
20. juli 2007 - 11:28 #8
dine wma filer kan være licens beskyttede (DRM)  så kan du ikke konvatere dem til mp3

der findes dog et program der kan et lille trick (tunebite) den bruger windows media player til at afspille wma filen, imens den så recorder fra lydkortet og gemmer den som mp3
http://tunebite.com/en/remove_drm/index.html

der findes dog også et program som kan fjerne DRM, altså lave en kopi uden DRM, kopien som er uden drm bliver også en wma fil, men da beskyttelsen nu er væk kan den derefter konvateres til mp3
programmet kan bare kun bruges på pc´er som har en ældre windows media player 9 eller 10, har man nyeste media player 11 så virker det ikke
programmet hedder FairUse4WM
http://all-streaming-media.com/remove-DRM-protection/FairUse4WM-freeware-DRM-removal-Windows-software-Strip-copy-protection-from-WMV-ASF-WMA-Windows-Media-Player.htm
Avatar billede gurly Praktikant
20. juli 2007 - 23:28 #9
et downloadlink til fairuse4wm
http://www.box.net/shared/ac286lzgji
Avatar billede quest_1 Nybegynder
20. juli 2007 - 23:33 #10
Jeg kan så ike benytte FairUse4WM. Har Media Player 11. Vil ikke til at lave om på det.

Skal det med Tunebite forstås sådan, at jeg er nød til at *afspille hver fil helt* for at ændre den til mp3?
Avatar billede gurly Praktikant
20. juli 2007 - 23:55 #11
ja med tunebite skal den afspille hvert nummer helt, den bruger wmp til at afspille nummeret, og så recorder den det imens, men prøv i indstillinger at vælge digital hispeed recording så går det noget hurtigere, selv om det måske hakker i lyden under den hurtige afspilning, så bliver kopierene som regel iden hak.
men ja det tager da noget tid
derfor er fairuse4wm også bedre
den kan konvatere 20 numre på et par sekunder
den burde jo virke med de første beta versioner af WMP 11
så måske kan du bruge den hvis ikke du har opdateret din WMP 11

og ellers så må man jo vælge om man kan nøjes med en ældre WMP
men til gængæld meget let kan fjerne DRM
eller om man absolut vil have WMP11, og så leve med tunebite  c",)
http://all-streaming-media.com/faq/media-players/faq-Windows-Media-Player-Uninstall-and-roll-back-to-previous-version.htm
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 00:01 #12
bare lidt artikler om fairuse4wm

http://da.wikipedia.org/wiki/FairUse4WM

http://www.pcworld.dk/art/7892?a=category&i=285

http://mortenmunk.dk/files/Netmusik_Hovedartikel.pdf

downloadlink til den bliver som regel hurtigt fjernet, det er nok microsoft der sørger for at lukke siderne med download link  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 00:04 #13
angående dine wawe filer
når du har instaleret den her http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
så skal du da bare højreklikke på en wawe fil og vælge "konvater"
ligedan med wma filer, hvis de altså er uden DRM licens
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 00:07 #14
du kan også vælge at du brænder dine drm beskyttede numre ud på en musik cd
og derefter ripper cd´en ved hjælp af dbpoweramp og gemmer dem som mp3
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 00:11 #15
og ellers er der jo den her, den har jeg dog ikke selv afprøvet, den ligner vist tunebite
Det koster ca. kr. 75,00, men kan prøves inden du køber.
http://www.allmusicconverter.com/
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 00:13 #16
jeg smider et svar, for du burde kunne bruge noget af det  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 00:36 #17
hvis man har nyeste wmp 11, så burde man kunne nedgradere den til en tidligere version 11 som virker med fairuse4wm

men som der står, så vil det ikke virke med musik man allerede har downloadet og fået licensen til, det vil kun virke med musik man downloader og får licens til efter man har nedgraderet
måske det også gælder ved andre slags nedgraderinger ?

FairUse4WM 1.3 fix downgrading Windows Media Player 11 Final to 11.0.5705.5043
This fix works for already updated IBX, this resets IBX and rollsback WMP11 manually allowing fairuse4wm1.3fix to work.

Download the fix http://d01.megashares.com/index.php?d01=dcfc84d

Part of the instructions in the downloaded .zip archive include deleting the indivbox.key file along with others under All Users/DRM folder. It works on fully 100% updated computers with the latest Windows Media Player 11 Final installed.

Here's what this fix does and this is why it works: When you downgrade Window Media Player 11 Final to the one in the zip file "11.0.5705.5043" and reindividualize after deleting the DRM files under "AllUsers", the new "Indivbox.key" is individualized BASED ON your version of Windows Media Player, so the IBX is based on 11.0.5705, and not 11.0.6000...and since fairuse4wm can handle 5705 you are good to go. The fix saves a log file of updates, so no updates will be forced on you that have been undone by this downgrade, because the update log file is still intact.

The good thing about this fix is that it is not just a crack/patch, but a physical file downgrade meaning to counter this Microsoft would have to release an entirely new version of Media Player that installes in a different folder, and use a different DRM method other than IBX.

This method won't work for music and videos you already downloaded, since deleting the contents of the DRM folder will trash any existing licenses you have. So anyone who wants to do this, make sure you backed up or removed the DRM from all your existing music, including any that you ripped to protected WMA yourself.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
21. juli 2007 - 00:36 #18
Det kommer til at vare lidt. Jeg er ingen ørn til edb.
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 00:56 #19
bemærk lige at det der står Kommentar: gurly 21/07-2007 00:36:02
så vil den crashe alle eksisterende licenser, så måske det ikke er så interasant

vejledningen her under skulle der dog ikke ske noget ved at prøve
http://all-streaming-media.com/faq/media-players/faq-Windows-Media-Player-Uninstall-and-roll-back-to-previous-version.htm
men hvis fin wmp 11 er en tidlig version så kan du måske bruge fairuse4wm
uden at forsøge nedgradering først
den er hurtigt afprøvet c",)
http://www.box.net/shared/ac286lzgji
Avatar billede quest_1 Nybegynder
23. juli 2007 - 03:03 #20
Ok.

Jeg kom til at fordybe mig i andre ting, så har endnu ikke fået dette gjort færdigt. Skal nok vende tilbage. Lukker altid mine spørgsmål.
Avatar billede gurly Praktikant
23. juli 2007 - 13:25 #21
ja ja, rolig nu  c",)
Avatar billede quest_1 Nybegynder
24. juli 2007 - 20:48 #22
Nu har jeg svært ved at overskue dette. For meget at forholde sig til på en gang. Kniber med overblikket.

Fairuse4WM kan jeg ikke installere.
Noget med 'Recover keys'. Får en besked om at 'IBX Version 11.0.6000.6324 isn't supported'.

Hvad skal jeg så gøre, siger du?
De filer jeg skal have konverteret til mp3 er alle wma filer (på nær sølle to wav - dem dropper jeg). Det er filer der stammer fra rippede cd'er.
Avatar billede gurly Praktikant
25. juli 2007 - 02:12 #23
så er din mediaplayer for ny en udgave til at du kan bruge Fairuse4WM
nyeste udgave som virker med fairuse4wm er 11.0.5705.5043
så din 11.0.6000.6324 er jo nyere end det

når filerne er fra rippede cd´er, så kan du resikere de er DRM licens beskyttede
i hvert fal hvis du har rippet med windows media player
du kan godt nok et sted i mediaplayeren slå fra at den ikke skal lopi beskytte wma filerne, med det ved du ikke om du har ?

ved du om de filer er DRM licens beskyttede ?

hvis de IKKE er, så instaler dette program
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
efter du har instaleret det så et det ikke nødvendigt at åbne programmet
du skal blot klikke med højre mussetast på en wma fil, og vælge "konvater"
og så vælge til mp3
(programmet laver altså en genvej i din højreklik menu)

hvis dine filer ER drm beskyttede
så er muligheden enten at bruge Fairuse4WM, men det kan du jo ikke
med mindre at du kan finde ud af at vende tilbage til en tidligere version af mediaplayer eksempelvis sådan her >
http://all-streaming-media.com/faq/media-players/faq-Windows-Media-Player-Uninstall-and-roll-back-to-previous-version.htm
ingen garanti for det virker
det virker med min mediaplayer 9, men den har heller aldrig væreet opdateret til 11

ellers må du bruge tunebite http://tunebite.com/en/remove_drm/index.html
eller http://www.allmusicconverter.com/

som begge kan klare drm beskyttede filer
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 17:55 #24
Ja cd'erne er rippet med Media Player. Under indstillinger er der ikke flueben ved
Når jeg åbner Media Player og kigger på filerne, står der ude til højre
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 17:56 #25
Fejl.
Den rigtige tekst kommer om lidt.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 17:58 #26
Ja cd'erne er rippet med Media Player.
Under indstillinger er der ikke flueben ved 'Kopibeskyt indhold'. Når jeg åbner Media Player og kigger på filerne, står der ude til højre 'Nej' under 'Beskyttet'. Så det ser ud til de ikke er det.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 18:01 #27
Nu prøver jeg så dBpoweramp Music Converter. men det er sgu ikke sikkert der kommer noget ud af det. Jeg mener jeg engang for længe siden har haft fat i det og opgav at finde ud af at bruge det.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 18:04 #28
Men hvis det virkelig kun er at højreklikke, så skulle det jo næsten ikke kunne gå galt.
Ellers beder jeg om en vejledning. :D
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 18:10 #29
Tænkte det fandme nok. Fungere ikke. Får en fejlmeddelelse: "Unable to load decoder for filetype 'wma', codec not installed".

Jeg tror ikke jeg gider det her snot mere. Er ved at være godt træt af mig selv nu. Altid skal det være så fandes besværligt/kompliceret.

Du kan få pointene for at have brugt tid på l*rtet.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 18:17 #30
Ja, op i r*ven med det. Jeg har stadig radio i den. Det er nok.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 18:27 #31
SLUT!
Avatar billede the_email Nybegynder
25. juli 2007 - 19:11 #32
Du er 1 skridt fra målet nu.
Finder lige den fil du skal hente så den kan decode wma

/TheEmail
Avatar billede the_email Nybegynder
25. juli 2007 - 19:27 #33
Avatar billede gurly Praktikant
26. juli 2007 - 03:26 #34
Det er rigtigt hvad the_email siger, du mangler bare at instalere et wma codec jo
Avatar billede quest_1 Nybegynder
01. august 2007 - 21:04 #35
Nå, ja så må jeg vel tage mig sammen til at prøve igen (der melder sig jo nok et nyt problem). Har ellers for længst afinstalleret programmet igen.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
01. august 2007 - 21:07 #36
Jeg har ellers for længe siden installere en såkaldt codec pack. Den mener jeg ellers skulle indejolde det hele.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
01. august 2007 - 21:20 #37
"ellers" mig her og ellers mig der ... :|
Avatar billede gurly Praktikant
13. august 2007 - 00:01 #38
ja "for længe siden" men wma10 er jo også ret nyt
hvis du kunne tro lidt mere på dig selv ville det nok også hjælpe
(der melder sig jo nok et nyt problem) med den indstilling kommer du ingen vejne

prøv i stedet og sig til dig selv, hvor svært kan det være  c",)