Avatar billede isdan Nybegynder
19. juli 2007 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gruppere paa maaneder,,

Har nogle poster med masser af datoer jeg vil summere paa maaneder
Avatar billede terry Ekspert
19. juli 2007 - 20:21 #1
GROUP BY MONTH(DateFieldGoeHere)

and maybe it was an idea to group on year too
Avatar billede isdan Nybegynder
19. juli 2007 - 20:29 #2
SELECT VareRegistrering.L_Firmanavn, VareRegistrering.Nettovaegt, VareRegistrering.Vo_Dato
FROM VareRegistrering
WHERE ((VareRegistrering.Va_Varenavn)="Slóg")
GROUP BY MONTH(Vo_Dato);

This gives me a fail
Avatar billede bauerdata Nybegynder
19. juli 2007 - 20:33 #3
som hvilekn type er vo_dato gemt i databasen ?
Avatar billede terry Ekspert
19. juli 2007 - 21:09 #4
as bauerdata indicates Vo_Dato should be a datetime data type, and I would also suggest that you first try without the WHERE, or at least try altering it to

SELECT VareRegistrering.L_Firmanavn, VareRegistrering.Nettovaegt, VareRegistrering.Vo_Dato
FROM VareRegistrering
WHERE ((VareRegistrering.Va_Varenavn)='Slóg')
GROUP BY MONTH(Vo_Dato);
Avatar billede terry Ekspert
19. juli 2007 - 21:09 #5
..
Avatar billede isdan Nybegynder
20. juli 2007 - 09:51 #6
feltet er af typen datetime

fejlen siger
You tried to execute a query that does not include the specified expression L_Firmanavn as part of an aggregate function
Avatar billede terry Ekspert
20. juli 2007 - 10:38 #7
Sorry, you oviously need to group on the other field too. Or use another aggregate function (SUM, COUNT ...).

If you use enterprise manager then you can make a new VIEW which allows you to build your SQL visually
Avatar billede terry Ekspert
20. juli 2007 - 10:41 #8
..aggregate function (MIN, MAX, COUNT ...). not Sum
Avatar billede terry Ekspert
31. juli 2007 - 14:51 #9
status?