Avatar billede pennypacker Nybegynder
19. juli 2007 - 14:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

UPDATE mysql lille fejl. Lidt hjælp

Hej jeg har et lille problem når jeg vil update min mysql
Får denne besked:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

$mypic=$_POST['thumb$thename'];
mysql_query("UPDATE b_users set photo='".$_POST['$mypic']."' where username=".$_POST['$user']."") OR DIE(mysql_error());

Meningen er at den skal indsætte $mypic i photo inde i b_users når man har brugernavn $user
Avatar billede pennypacker Nybegynder
19. juli 2007 - 14:42 #1
Hej igen rettede lige lidt i koden, men får stadig en fejl

$user=$_SESSION['user'];
$mypic=$_POST['thumb$thename'];
mysql_query("UPDATE b_users set photo='['$mypic']' where username=['$user']") OR DIE(mysql_error());

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '['username']' at line 1
Avatar billede mstorgaard Praktikant
19. juli 2007 - 14:58 #2
$user=$_SESSION['user'];
$mypic=$_POST['thumb$thename'];
mysql_query("UPDATE b_users set photo='".$mypic."' where username='".$user."'") OR DIE(mysql_error());
Avatar billede pennypacker Nybegynder
19. juli 2007 - 15:11 #3
Ok lige endnu et problem den skulle gerne vise navnet på billedet inde i "photo" men der står ingenting? jeg får ikke længere nogen mysql fejl..

<?php
session_start();
include "../connect.php";
include "../admin/var.php";
?>
<?php

if(isset($_POST['submit']))
  {
    $new_height=100;
    $new_width=100;
    $allowed_types = array(
    'image/pjpeg',
    'image/gif',
    'image/png',
    'image/jpeg');
    if(in_array($_FILES['thefile']['type'], $allowed_types))
    {
      copy ($_FILES['thefile']['tmp_name'], $_FILES['thefile']['name']) or die    ("Could not copy");
      echo "Name: ".$_FILES['thefile']['name']."";
      echo "Size: ".$_FILES['thefile']['size']."";
      echo "Type: ".$_FILES['thefile']['type']."";
      $imagefile=$_FILES['thefile']['name'];
      list($width, $height) = getimagesize($_FILES['thefile']['name']);
      $image_p = imagecreatetruecolor($new_width,$new_height);
      if ($_FILES['thefile']['type'] == "image/gif")
      {
          $img = @imagecreatefromgif($imagefile);
          imagecopyresampled($image_p, $img, 0, 0, 0, 0, $new_width, $new_height, $width, $height);
          $thename=$_FILES['thefile']['name'];
          $thenames="thumb$thename";
          $location="$thenames";
          imagegif($image_p,$location, 100);

      }
      else
      {
        $img = @imagecreatefromjpeg($imagefile);
        imagecopyresampled($image_p, $img, 0, 0, 0, 0, $new_width, $new_height, $width, $height);
        $thename=$_FILES['thefile']['name'];
        $thenames="thumb$thename";
        $location="$thenames";
        imagejpeg($image_p,$location, 100);
        $user=$_SESSION['user'];
        $mypic=$_POST['name'];
        mysql_query("UPDATE b_users set photo='".$mypic."' where username='".$user."'") OR DIE(mysql_error());
      }

    else
    {
      print "<br>Kun jpg og gif er tilladt";
    }
?>
Avatar billede pennypacker Nybegynder
19. juli 2007 - 15:56 #4
fandt selv ud af det sidste. men mange tak for hjælpen