Avatar billede zwonkie Nybegynder
19. juli 2007 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Comboboks kontrollere subform

hej

jeg er lidt meget ny til Access, har brugt det i ca. 3-4 uger.
Her kommer spørgsmålet. jeg har en form, og en subform. På formen har jeg lavet en combo boks, som indeholder tal 1 til 10. Jeg vil gerne bruge disse tal til filtere de viste resultater i subformen. Jeg skal altså på en måde have combo boksen value til at bestemme værdien i min recrod source criteria i subformen?!

How to do this?

Tak på forhånd, Kim
Avatar billede jensen363 Forsker
19. juli 2007 - 13:15 #1
Hvis du benytter en forespørgsel til dun underformular, kan du i dennes kriterier, referere til din hovedformular/combobox

Eksempel :

SELECT Tabel.Fornavn, Tabel.Efternavn, Tabel.Alder
FROM Tabel
WHERE (((Tabel.Alder)=[Forms]![HovedForm]![Kombinationsboks]));
Avatar billede fdata Forsker
19. juli 2007 - 20:53 #2
Alternativt kan du medtage combo boksen i de felter, der knytter de to forms sammen. Altså skal du på din subforms Egenskaber/Data medtage combo boksen fra din hovedform i OverordnedeFelter og dit datafelt fra subformen i UnderordnedeFelter.
Du skal så nok i combo boksens EfterOpdatering have en Me.Refresh, evt. en Me.UnderformensNavn.Form.Requery
Avatar billede zwonkie Nybegynder
25. juli 2007 - 09:15 #3
jeg har brugt det som i begge sagde, fra Jensen hvor queryen blev lavet, og update featuren fra fdata. Men ingen af jer har givet det som svar, og gør det lidt svært at give jer jeres point.
Avatar billede jensen363 Forsker
25. juli 2007 - 09:36 #4
Et svar :-)
Avatar billede fdata Forsker
26. juli 2007 - 00:45 #5
Et andet svar :o]
Avatar billede zwonkie Nybegynder
26. juli 2007 - 12:02 #6
og point :D
Avatar billede fdata Forsker
26. juli 2007 - 18:08 #7
... og tak  :o]