Avatar billede reion Nybegynder
19. juli 2007 - 01:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på vista?

Hey der

Jeg købte en medion computer for mangle måneder siden med xp, alt fungerede perfekt, der fulgte vista premuim home med og der gik nogle måneder før det kom ud. Jeg gjorde så den fejl at bestille vista for så havde jeg det da. Jeg vendtede med at installere det pga nogle råd inde fra spywarefri.dk om at man skulle vente nogle måender med at installere det, og det gjorde jeg så. Men så en dag for nogle måneder siden gjorde jeg en stor fejltagelse og installerede vista efter at havde ventet 3-4 måneder med det. Siden da har der været nogle bræk-effekter og alt for mange frustrationer. Min comp er rimelig ny og er en duo core 2 og yada yada. Min experince index er på 4, og det er mine 1024 ram der presser den ned der til. Nå, men det var lidt af min mening om vista med de pæneste beskrivelser jeg kunne komme lige pt. Tilbage til da jeg installere vista, jeg havde som sagt xp først og installerede vista ovenpå, og det gamle blev lagt i windows. old, alt var fint de første uger. Efter en lille månde blev jeg ekstrem træt af bruger kontrol og min comp kunne nemt stå og loeade et program frem i flere minutter. Til sidst brugte jeg mere tid på at vente på at computeren blev færdig med at loeade IE vinduer frem og programmer og se film på compen kunne tage lang tid at skifte fra hver program, eller bare åbne et. Brugte 90% af tiden på at vente og 10% med at rent faktisk at bruge de ting jeg ville have frem. Rimelig meget frusterende. Og på det her tænker folk nok noget med vira eller spyware, men jeg har bullguard til vista og super ad blokker installeret og tjekker min maskine jævnligt og der er ingenting af den slags. Jeg defragmentere også tit. Men i bund og grund fungerede vista mere eller mindre uden problemer, havde dog et program der blev ved med at lave fejl, noget surrogate program eller noget i forbindelse med WMP. Til sidte fik jeg nok og slog alt udsende og grafisk attributter fra, så det hele ligende win 95, og det kørete fint enlig, så bare ret grim ud, så jeg ville sætte det tilbage, men selv om jeg fik sat alle flueben på de rigtige steder gik det ikke tilbage til det ellers fint udsendende vista, så jeg besluttede for at lave en ren geninstalltion af vista igen, og fik endnu en windows.old. Og nu kommer problemet:)

Jeg har ingen lyd nu, det havde jeg før fordi jeg kunne installede de gamle driver som fulgte med computeren, men det kan jeg ikke mere, de bliver ikke understøttet. Jeg har dl alle de driver som skulle passe til vista, både nye og gamle. Også drivere fra medion.dk samt alteck'97 og andre steder fra. Intet har hjulpet. Har installeret, testet, afinstalleret mange mange gange, brugt 3 dage på det her og er godt træt af det. Alle ledninger, og lydkort og enhedshåndteringer og drivere er opdatet og er det nyeste af de nystese(ikke beta) og har updatet alt inde fra vista update. Intet har hjulpet. Hvad kan der være galt? Jeg bruger Everest for at finde mine lydprogrammer som er: VIA VT8237A/8251 High Definition Audio controller og Creatix SAA7131, triple capture device. Mener jeg har prøvet alt og alt ser udtil at virke, men ingen lyd?
19. juli 2007 - 10:56 #1
... nogen brok i [Enhedshåndteringen] ?
Eller SER alting ud til at virke men der kommer ikke en dyt i højtaler ?
(Virker højtaler selv?)
Avatar billede reion Nybegynder
20. juli 2007 - 13:44 #2
Hey

En af mine venner kom lige over og fixede det på 10 min, ret træls, når jeg selv havde brug 3 dage på det. Han ved ikke rigtig hvad han gjorde, men han deaktiverede noget og installerede en driver som jeg også havde installeret mange gange, og så virkede det. Underligt nok.

Men tak for kommentarten.
Avatar billede reion Nybegynder
21. juli 2007 - 00:05 #3
ved ikke hvordan man lukker så prøver på denne måde