Avatar billede arh1 Nybegynder
18. juli 2007 - 13:40 Der er 15 kommentarer

MS SQL over netværk

Hej.

Jeg har haft lidt problemer med at connecte mig til min MS SQL server over fra en anden computer.

Kan dette lade sig gøre, og i så fald hvordan?
Avatar billede leif Seniormester
18. juli 2007 - 13:46 #1
Hvad får du af fejl når du prøver ?
Avatar billede darrich Novice
18. juli 2007 - 13:58 #2
Prøv denne php kode. Husk at indsætte host, user, password og database info.
Hvis siden er blank loadet, så er den forbundet, alternativt får du en fejl på siden.

<?

$sql_host = "localhost";  //dit host
$sql_user = "root";      //dir brugernavn
$sql_passwd = "";        //din kode
$db = "test";            //din database

mysql_connect($sql_host,$sql_user,$sql_passwd)or die (mysql_error());
mysql_select_db($db)or die (mysql_error());

?>
Avatar billede leif Seniormester
18. juli 2007 - 14:00 #3
darrich -> Han spørger vedr. msSQL og ikke MySQL
Avatar billede arh1 Nybegynder
18. juli 2007 - 15:12 #4
leif: Den siger at serveren enten ikke eksisterer, eller at angang er nægtet. Jeg har brugt WebMatrix og prøvet med ASP.Net, og de gav begge samme fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2007 - 18:06 #5
Det kan lade sig goere.

Det kan goeres med IP adresse og SQLServer security - og det kan goeres med
LAN navn og Windows security (ogsaa kaldet integrated security) hvis de er
i samme domain (eller i trusted domain).

Kan du give lidt detaljer om kontekst (LAN/WAN, SQLServer opsaetning, sprog etc.) ?
Avatar billede arh1 Nybegynder
18. juli 2007 - 18:19 #6
hm. jeg har prøvet med IP adresse, og de er begge sat på samme router. Med hensyn til SQL server opsætning, så har jeg ikke ændret på dem. Sproget på Windows versionen er dansk, og den på SQL serveren er engelsk, da der ikke var en dansk version.
Avatar billede arh1 Nybegynder
19. juli 2007 - 11:12 #7
og det er SQL 2000 jeg har .
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2007 - 11:38 #8
Det var nu programmerings sprog jeg fiskede efter ...

:-)

Det lyder ikke som er domain, saa proev og saet serveren til mixed security,
opret et SQLServer login og connect saa til IP med username og password.
Avatar billede arh1 Nybegynder
19. juli 2007 - 15:32 #9
leif: (Det lyder ikke som er domain, saa proev og saet serveren til mixed security,
opret et SQLServer login .)

hvordan gør man det? :D . jeg er HELT ny angående brugen af MS SQL . ;) .
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 16:00 #10
arh1 -> Det var nu arne_v der skrev det !
Avatar billede arh1 Nybegynder
19. juli 2007 - 16:05 #11
leif: argh ups . jeg så lige forkert der . undskyld . :D . det var fordi det var dig der svarede før . men okay . værsgo' arne_v: beskeden var til dig. jeg fatter ikke lige at ændre den . :s .
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2007 - 16:43 #12
Mixed security:

Man kan angive det under installation. Jeg mener ogsaa at man kan aendre det med
et konfig program. Men det nemmeste er at aendre en registry variabel fra 1 til 3.
Jeg kan proeve at finde en konkret beskrivelse.

Login:

Opretter du i Enterprise Manager / SQLServer Studio eller via SP'en sp_addlogin.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2007 - 16:45 #13
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2007 - 16:46 #14
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:53 #15
Tid at få afsluttet her ?