Avatar billede redhack Nybegynder
18. juli 2007 - 13:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Valg af tilfældigt billede

Jeg har på min hjemmeside (ps3fan.dk) et billede i toppen af siden som jeg gerne vil have til at skifte hver gang man refresher siden. Jeg har 5 forskellige billeder dertil. Men jeg vil gerne have lidt hjælp, for er ikke super god til PHP..

Her er den nuværende kode:

udklip fra theme.php:

$HEADER = "
<div id='wrapper'>
<div id='top'>
<div id='top_l'>
<div id='top_r'>
</div>
<div id='header'>
<div id='navigation'>

Udklip fra style.css:

/* header */

#header { height: 117px; background: url(images/header.png) no-repeat top; }

Det er billedet header.png som jeg skal have til at skifte ramdon. De andre billeder ligger i samme mappe og hedder header1.png, header2.png osv.

Kan man lave dette i selve ccs filen, eller skal man kode det i theme.php filen?
Håber i har fået info nok til at kunne hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2007 - 15:52 #1
<ole>

Kald dem alle sammen med et nummer - fra 0 til 4: header0.png, header1.png, osv.
Kald din CSS-fil for '.php' i stedet for '.css'. Skriv så i filen:

<?
header("Content-Type: text/css");
$rand = mt_rand(0, 4);
?>

...... en hel masse CSS her ......

/* header */
#header { height: 117px; background: url(images/header<?=$rand?>.png) no-repeat top; }

...... evt. mere CSS her ......

Husk også at rette fil-endelsen i dit link-tag i HTML-filen  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede redhack Nybegynder
19. juli 2007 - 10:28 #2
Jeg endte med at lave det på en anden måde da jeg helst ville undgå at omdøbe min css fil.

Tilføjede $rand i theme.php og rettede headeren til: <div id='header$rand'>

Hereter oprettede jeg blot header0 header1 osv. i css filen og pejede dem på hvert sit billede hvilket virker fint.

Skiv et svar, så deler vi 50/50. Det må være fair.
Avatar billede redhack Nybegynder
02. august 2007 - 17:25 #3
Har intet hørt, så lukker nu.