Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
17. juli 2007 - 17:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pop up og meget langsom start op af pc

Jeg har fået problemer med at min pc er blevet meget langsom til at starte op.. og hvis jeg går på nettet kommer der en masse pop up og reklame for virus programmer tit.. jeg synes jeg har prøvet en del programmer til at fjerne dt med, men det hjælpr lige lidt...

har Ad-aware, zone alarm og avast til at køre nu , men lige lidt hjælper det... hvad kan jeg gøre ?

VH Peter
Avatar billede amian Nybegynder
17. juli 2007 - 17:25 #1
Jeg bruger ad-aware fra lavasoft, jeg ved ikke om det er den du bruger, men den har i hvert fald hjulpet mig i lign. situationer.

>>amian
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
17. juli 2007 - 17:42 #2
den har jeg også jo... men det hjælper ikke at bruge den...
17. juli 2007 - 18:45 #3
Tihi - velkommen i klubben S*

Stik mig/os en HiackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
17. juli 2007 - 21:59 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:58:25, on 17-07-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16473)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\arservice.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\ARPWRMSG.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\issch.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Steam\Steam.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\HP\KBD\KBD.EXE
c:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Program Files\Windows NT\Accessories\WORDPAD.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jucheck.exe
C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.carclub.nu/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {166632E8-C1EC-4572-BCE2-236D59B352AC} - C:\WINDOWS\system32\qomliij.dll
O2 - BHO: (no name) - {52649826-9D72-4B51-A48A-29574B981525} - C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {938A8A03-A938-4019-B764-03FF8D167D79} - C:\WINDOWS\system32\ocmfowln.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ftutil2] rundll32.exe ftutil2.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlwaysReady Power Message APP] ARPWRMSG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Program Files\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMAScheduler] "c:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPBootOp] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [icq.com] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\irmrubsj.dll",forkonce
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {193C772A-87BE-4B19-A7BB-445B226FE9A1} (ewidoOnlineScan Control) - http://downloads.ewido.net/ewidoOnlineScan.cab
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_2.3.2.100.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: ddaba - C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll
O20 - Winlogon Notify: qomliij - C:\WINDOWS\SYSTEM32\qomliij.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Unknown owner - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe (file missing)
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
17. juli 2007 - 22:33 #5
Tja - velkendt #$€&#$ ->

Download dette fix til rodbiblioteket på din computer (som regel c:\):
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4

Dobbeltklik på VundoFix.exe for at køre det. Klik på "Scan for Vundo"-knappen. Når programmet er færdig med at scanne, skal du klikke på "Remove Vundo"-knappen

Du vil så blive spurgt om du er sikker på, at du vil fjerne filerne. Her skal du klikke på "Yes". Herefter bliver dit skrivebord blankt, og fixet vil forsøge at fjerne Vundo. Når den er færdig, vil værktøjet have lov til at genstarte computeren. Det skal du acceptere.

Genstart herefter computeren.

Bemærk: Det er muligt at Vundofix ved første scanning finder en fil, som den ikke kan fjerne i første omgang. Så vil Vundofixet genstarte, og fortsætte efter genstarten. HVis dette sker, skal du bare følge instruktionerne ovenfor efter genstarten (startende med "Klik på Scan for Vundo-knappen")

-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem ~~~~~~~~~ skrift ind:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Files to delete:
C:\WINDOWS\system32\qomliij.dll
C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll
C:\WINDOWS\system32\ocmfowln.dll
C:\WINDOWS\system32\irmrubsj.dll
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-- Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

Genstart computeren, og lav en ny log med Hijackthis, som du lægger herind sammen med loggen fra Avenger samt indholdet i C:\vundofix.txt
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. juli 2007 - 00:01 #6
Logfile of The Avenger version 1, by Swandog46
Running from registry key:
\Registry\Machine\System\CurrentControlSet\Services\htycimwt

*******************

Script file located at: \??\C:\sfhppurr.txt
Script file opened successfully.

Script file read successfully

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

File C:\WINDOWS\system32\qomliij.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\system32\qomliij.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\system32\qomliij.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\system32\ocmfowln.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\system32\ocmfowln.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\system32\ocmfowln.dll
Status: 0xc0000034

File C:\WINDOWS\system32\irmrubsj.dll not found!
Deletion of file C:\WINDOWS\system32\irmrubsj.dll failed!

Could not process line:
C:\WINDOWS\system32\irmrubsj.dll
Status: 0xc0000034

Completed script processing.

*******************

Finished!  Terminate.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:00:27, on 18-07-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16473)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\arservice.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\ARPWRMSG.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\issch.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
c:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.carclub.nu/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {166632E8-C1EC-4572-BCE2-236D59B352AC} - C:\WINDOWS\system32\qomliij.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {52649826-9D72-4B51-A48A-29574B981525} - C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ftutil2] rundll32.exe ftutil2.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlwaysReady Power Message APP] ARPWRMSG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Program Files\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMAScheduler] "c:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPBootOp] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {193C772A-87BE-4B19-A7BB-445B226FE9A1} (ewidoOnlineScan Control) - http://downloads.ewido.net/ewidoOnlineScan.cab
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_2.3.2.100.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Unknown owner - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe (file missing)
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

VundoFix V6.5.6

Checking Java version...

Java version is 1.5.0.5
Old versions of java are exploitable and should be removed.

Java version is 1.5.0.9
Old versions of java are exploitable and should be removed.

Java version is 1.5.0.11

Scan started at 23:44:20 17-07-2007

Listing files found while scanning....

C:\WINDOWS\system32\abadd.bak1
C:\WINDOWS\system32\abadd.bak2
C:\WINDOWS\system32\abadd.ini
C:\WINDOWS\system32\abadd.ini2
C:\windows\system32\bbwkfefn.dll
C:\windows\system32\cgjvjhnc.dll
C:\windows\system32\cqecurtn.dll
C:\windows\system32\cstoergm.dll
C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll
C:\windows\system32\exnrvvdt.dll
C:\windows\system32\faihhvtr.dll
C:\WINDOWS\system32\irmrubsj.dll
C:\windows\system32\jsburmri.ini
C:\windows\system32\kcpmddka.dll
C:\windows\system32\kyhphfxn.dll
C:\windows\system32\lmdxhwol.dll
C:\windows\system32\mcsbjvyo.dll
C:\windows\system32\mdvpuwav.dll
C:\windows\system32\mtrpjpnd.dll
C:\windows\system32\ntruceqc.ini
C:\WINDOWS\system32\ocmfowln.dll
C:\windows\system32\ovgxapor.ini
C:\windows\system32\qmlraunt.dll
C:\windows\system32\qomliij.dll
C:\windows\system32\qsqwvydr.dll
C:\windows\system32\rgentnkq.dll
C:\windows\system32\ropaxgvo.dll
C:\windows\system32\roxkeydn.dll
C:\windows\system32\ruqdyxqr.dll
C:\windows\system32\sqcvxxfg.dll
C:\windows\system32\sqvrpxpt.dll
C:\windows\system32\tjxeikub.dll
C:\windows\system32\txasqooe.dll
C:\windows\system32\vawupvdm.ini
C:\windows\system32\vawupvdm.tmp
C:\windows\system32\xivbstfo.dll
C:\windows\system32\ymnkyvuq.dll

Beginning removal...

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\abadd.bak1
C:\WINDOWS\system32\abadd.bak1 Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\abadd.bak2
C:\WINDOWS\system32\abadd.bak2 Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\abadd.ini
C:\WINDOWS\system32\abadd.ini Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\abadd.ini2
C:\WINDOWS\system32\abadd.ini2 Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\bbwkfefn.dll
C:\windows\system32\bbwkfefn.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\cgjvjhnc.dll
C:\windows\system32\cgjvjhnc.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\cqecurtn.dll
C:\windows\system32\cqecurtn.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\cstoergm.dll
C:\windows\system32\cstoergm.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll
C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\exnrvvdt.dll
C:\windows\system32\exnrvvdt.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\faihhvtr.dll
C:\windows\system32\faihhvtr.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\irmrubsj.dll
C:\WINDOWS\system32\irmrubsj.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\jsburmri.ini
C:\windows\system32\jsburmri.ini Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\kcpmddka.dll
C:\windows\system32\kcpmddka.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\kyhphfxn.dll
C:\windows\system32\kyhphfxn.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\lmdxhwol.dll
C:\windows\system32\lmdxhwol.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\mcsbjvyo.dll
C:\windows\system32\mcsbjvyo.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\mdvpuwav.dll
C:\windows\system32\mdvpuwav.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\mtrpjpnd.dll
C:\windows\system32\mtrpjpnd.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\ntruceqc.ini
C:\windows\system32\ntruceqc.ini Has been deleted!

Attempting to delete C:\WINDOWS\system32\ocmfowln.dll
C:\WINDOWS\system32\ocmfowln.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\ovgxapor.ini
C:\windows\system32\ovgxapor.ini Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\qmlraunt.dll
C:\windows\system32\qmlraunt.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\qomliij.dll
C:\windows\system32\qomliij.dll Could not be deleted.

Attempting to delete C:\windows\system32\qsqwvydr.dll
C:\windows\system32\qsqwvydr.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\rgentnkq.dll
C:\windows\system32\rgentnkq.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\ropaxgvo.dll
C:\windows\system32\ropaxgvo.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\roxkeydn.dll
C:\windows\system32\roxkeydn.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\ruqdyxqr.dll
C:\windows\system32\ruqdyxqr.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\sqcvxxfg.dll
C:\windows\system32\sqcvxxfg.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\sqvrpxpt.dll
C:\windows\system32\sqvrpxpt.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\tjxeikub.dll
C:\windows\system32\tjxeikub.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\txasqooe.dll
C:\windows\system32\txasqooe.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\vawupvdm.ini
C:\windows\system32\vawupvdm.ini Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\vawupvdm.tmp
C:\windows\system32\vawupvdm.tmp Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\xivbstfo.dll
C:\windows\system32\xivbstfo.dll Has been deleted!

Attempting to delete C:\windows\system32\ymnkyvuq.dll
C:\windows\system32\ymnkyvuq.dll Has been deleted!

Performing Repairs to the registry.
Done!

Beginning removal...

Attempting to delete C:\windows\system32\qomliij.dll
C:\windows\system32\qomliij.dll Has been deleted!

Performing Repairs to the registry.
Done!

VundoFix V6.5.6

Checking Java version...

Java version is 1.5.0.5
Old versions of java are exploitable and should be removed.

Java version is 1.5.0.9
Old versions of java are exploitable and should be removed.

Java version is 1.5.0.11

Scan started at 23:52:30 17-07-2007

Listing files found while scanning....

No infected files were found.
18. juli 2007 - 00:35 #7
Jubiii - [VundoFix] har gjort det igen *S*

Efterfølgende oprydning ->

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: (no name) - {166632E8-C1EC-4572-BCE2-236D59B352AC} - C:\WINDOWS\system32\qomliij.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {52649826-9D72-4B51-A48A-29574B981525} - C:\WINDOWS\system32\ddaba.dll (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Unknown owner - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe (file missing)

Genstart normalt...

Hvordan kører PC'en så nu ?

PS: Du bør opdatere din JAVA ->
http://www.java.com/en/download/index.jsp

------------------------------------------------------------------------
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. juli 2007 - 19:06 #8
det hjalp meget..!! men jeg synes stadig den er meget lang tid om og starte op.. ?

VH Peter
18. juli 2007 - 19:47 #9
Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller nej til den.

Hvis du har 'mod' på det ->
Lidt almindelig oprydning kan muligvis hjælpe dig videre (defragmentering, sletning af temp-filer, oprydning i registreringsdatabasen osv.):

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56&PN=1
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30&PN=1
18. juli 2007 - 19:47 #10
Der er ikke mere 'snavs' ifølge din Log...

Du er velkommen en anden gang...

Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414

Safe Surfing...