Avatar billede redhack Nybegynder
17. juli 2007 - 12:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør jeg Firefox glad igen?

Jeg havde tidligere på min hjemmeside det problem at hele siden tilpassede sig browservinuets størrelse, og derved blev alting helt mast sammen hvis der ikke var nok plads, og for at løse problemet tilføjede jeg:

<table style='width:1180px' cellspacing='0' cellpadding='0' align='center'>

Dette burde jo sørge for at siden altid er min. 1180px bred. Dette virker også helt fint i IE og Opera, men det fucker helt op i Firefox.. Er der nogle som har et godt forslag til hvordan dette kan løses?
Min side hedder: www.ps3fan.dk og benytter E107 CMS.
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
17. juli 2007 - 12:27 #1
<center>
<table cellspacing="0" cellpadding="0" width="1180">
</table>
</center>
Avatar billede redhack Nybegynder
17. juli 2007 - 12:51 #2
Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER in /usr/home/web/web176233/e107_themes/Glassv2/theme.php on line 60
Avatar billede windcape Praktikant
17. juli 2007 - 12:55 #3
Det er jo så en php fejl der overhovedet ikke er relevant :)
Avatar billede redhack Nybegynder
17. juli 2007 - 12:59 #4
Tjaa, den dukker i hvert fald op nu.. :)

Sådan ser theme.php ud som jeg er ved at ændre i. Måske i kan blive klogere af det?

<?php
/*
+ ----------------------------------------------------------------------------+
|    e107 website system
|
|    ©Steve Dunstan 2001-2002
|    http://e107.org
|    jalist@e107.org
|
|    Released under the terms and conditions of the
|    GNU General Public License (http://gnu.org).
|
|    $Source: /cvsroot/e107/e107_0.7/e107_themes/crahan/theme.php,v $
|    $Revision: 1.10 $
|    $Date: 2005/12/14 19:28:52 $
|    $Author: sweetas $
+----------------------------------------------------------------------------+
*/

if (!defined('e107_INIT')) { exit; }

// [multilanguage]
@include_once(e_THEME."Glass/languages/".e_LANGUAGE.".php");
@include_once(e_THEME."Glass/languages/English.php");

// [theme]
$themename = "Glass";
$themeversion = "1.0";
$themeauthor = "Samir Kahvedzic [AkIrA]";
$themeemail = "akira_tim@hotmail.com";
$themewebsite = "http://akirapowered.com";
$themedate = "21/09/2006";
$themeinfo = "AkirA PowereD Glass Theme";

define("STANDARDS_MODE", TRUE);
$xhtmlcompliant = TRUE;
$csscompliant = TRUE;

define("IMODE", "lite");
define("THEME_DISCLAIMER", "<br /><i>".LAN_THEME_1."</i>");
define("USER_WIDTH","width:100%");

// [ navigation ]

function theme_head() {
    return "<link rel='stylesheet' href='".THEME_ABS."nav_menu.css' />\n";
}

// [layout]

$layout = "_default";

if(
        eregi(e_PAGE, "news.php")
      ||eregi(e_PAGE, "menus.php")
  )
{

$HEADER = "
<table style='width:1180px' cellspacing='0' cellpadding='0' align='center'><div class='wrapper'>
<div class='wrapper2'>
<div class='innerwrapper'>
<div class='headerb'>
<div class='header'>
</div>
<div class='nav'>
<div>{SITELINKS_ALT=no_icons}</div>
</div>
<div class='content'>
<div class='leftmenu'>
{MENU=1}
</div>
<div class='central'>
{MENU=3}
";

$NEWSSTYLE = "

    <div class='news'>
    <div class='hmain'><div class='hleft'><div class='hright'><h3>{NEWSTITLE}</h3></div></div></div>
    <div class='menutable'>
    <div class='menutable2'>
    <div class='bodytable'>
    <div class='story'>
    <div class='newsleft'>
    <div class='newsimage'>
    {NEWSIMAGE}
    </div>
    <div class='newsdate'>
    {EMAILICON}
    {PRINTICON}
    {ADMINOPTIONS}
    <br />
    {NEWSDATE}
    <br />
    Godkendt af:
      {NEWSAUTHOR}
      &nbsp;::&nbsp;
      {NEWSCOMMENTS}
    </div>
    <div class='newstext'>
    {NEWSBODY}
    {EXTENDED}
    <br />
    </div>
    <div class='clear'>
    </div>
    <div class='bottomt'>
    <div class='hbleft'>
    <div class='hbright'>
      </div>

    ";

$FOOTER = "
{MENU=4}
</div>
<div class='rightmenu'>
{MENU=2}
</div>
<div class='clear'>
</div>
<div class='footer'>
<div class='disclaimer'>
{SITEDISCLAIMER}
</div>
";

  }else{

$HEADER = "
<table style='width:1180px' cellspacing='0' cellpadding='0' align='center'>
<div class='wrapper'>
<div class='wrapper2'>
<div class='innerwrapper'>
<div class='headerb'>
<div class='header'>
</div>
<div class='nav'>
<div>{SITELINKS_ALT=no_icons}</div>
</div>
<div class='content'>
<div class='leftmenu'>
{MENU=1}
</div>
<div class='central'>
";

$FOOTER = "
</div>
<div class='rightmenu'>
{MENU=2}
</div>
<div class='clear'>
</div>
<div class='footer'>
<div class='disclaimer'>
{SITEDISCLAIMER}
</div>
";
  }

define("ICONSTYLE", "float: left; border:0");
define("COMMENTLINK", LAN_THEME_3);
define("COMMENTOFFSTRING", LAN_THEME_2);
define("PRE_EXTENDEDSTRING", "<br /><br />[ ");
define("EXTENDEDSTRING", LAN_THEME_4);
define("POST_EXTENDEDSTRING", " ]<br />");
define("TRACKBACKSTRING", LAN_THEME_5);
define("TRACKBACKBEFORESTRING", " :: ");

// [linkstyle]

define(PRELINK, "<ul>");
define(POSTLINK, "</ul>");
define(LINKSTART, "<li>");
define(LINKEND, "</li>");
define(LINKDISPLAY, 1);            // 1 - along top, 2 - in left or right column
define(LINKALIGN, "center");

// [tablestyle]

function tablestyle($caption, $text, $mode){
    global $style;
        echo "<div class='hmain'><div class='hleft'><div class='hright'><h3>{$caption}</h3></div></div></div>
        <div class='menutable'>
        <div class='menutable2'>
        <div class='bodytable'>{$text}</div>
        </div>
        <div class='bottomt'>
        <div class='hbleft'>
        <div class='hbright'>
        </div>
        ";
}

// [commentstyle]

$COMMENTSTYLE = "
<table class='fborder' style='".USER_WIDTH."'>
<tr>
<td class='forumheader' style='width:20%; text-align:center'>{USERNAME}</td>
<td class='forumheader' style='width:80%; text-align:right'>{TIMEDATE}</td>
</tr>
<tr>
<td class='forumheader2' style='width:20%; text-align:center'>{AVATAR}<span class='smalltext'>{IPADDRESS}<br />{REPLY}</span></td>
<td class='forumheader3' style='width:80%; text-align:left'>{COMMENT}</td>
</tr>
</table>
";

// [chatboxstyle]

$CHATBOXSTYLE = "
<div class='indentchat'>
<b>{USERNAME}</b> >>
<span class='smalltext'>{MESSAGE}
</span><br><br />
<div style='text-align:right; padding:0px;'><span class='small' >{TIMEDATE}</span></div>
</div>";

?>
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2007 - 13:01 #5
<ole>

Det, du har lavet, har stort set intet med XHTML 1.1 at gøre ... og så vrimler det med nestede, tomme elementer.

Desuden har du sat din 'div.menuBar' til 'display:inline' - mens du har a-elementer indlejret med 'display:block' (f.eks. dine 'a.menuButton'). Det er en absolut no-no! Jeg droppede at gå videre med din CSS, da det ikke giver mening med alle de fejl.

Det bedste, du kan gøre - og det, du spilder mindst tid på - er at begynde helt forfra ... og få nogen med lidt mere kode-viden til at hjælpe dig. Det er dog en alt for omfattende opgave til en E-tråd  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
17. juli 2007 - 13:02 #6
Det ligner den gamle kode ??
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2007 - 13:03 #7
theme.php bør du kassere. Den er ikke to øre hver pr. linje ... og den tilhørende CSS gør det endnu værre. Det er ikke værd at rette i  :o|
Avatar billede windcape Praktikant
17. juli 2007 - 13:08 #8
*host* hele e107 systemet bør kasseres *host*
Avatar billede redhack Nybegynder
17. juli 2007 - 13:27 #9
he, det skal siges at jeg overhovedet ikke har kodet noget som helst af den der theme.php fil.. Har sku' enda betalt for det. :p

Min egen næste idé var faktisk også at skrotte E107 systemet, og det lyder til at en del af jer vil være enige med mig. :D
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2007 - 13:47 #10
Jeg har ikke kikket nærmere på selve CMS'et - men koderen bag din template har i hvertfald ikke det ringeste kendskab til elementær webkodning.

Det er svindel og bedrag at tage penge for _så_ elendig og ubrugelig kode ... fuldt på højde med de nok så hypede sager om invaliderende penis-operationer og salg af råddent kød!
Når teknologien om 10-15 år er blevet moden og branchen blevet 'voksen', vil den slags platugler formodentlig blive retsforfulgt