Avatar billede o-zone Nybegynder
17. juli 2007 - 09:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hvordan opretter jeg et xmltræ og sender det som response fra asp

Hej med jer...

Jeg har en asp side skrevet i VBS som skal oprette et nyt XMLtræ, klistre et par noder (og evt. et par attributter) på det, og så sende det som response, så brugeren modtager en XML-fil.

Hvor svært kan det lige være tænkte jeg jo - men langt de fleste eksempler jeg kan finde handler om at loade et XML-træ ikke at generere et. Så har jeg fundet et eksempel her: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms753793.aspx
Men det kan jeg ikke få til at virke :-S

Jeg tror at det er lykkedes mig at oprette et xml-træ, med
set xmlresp = server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument")
...men:
1) min asp påstår at den ikke kender metoden
xmlresp.createProcessingInstruction("xml", "version='1.0'")
2) xmlresp.save(Response) fungerer overhovedet ikke.

I APIet står der at save metoden kan tage et asp response objekt som parameter, men det gør man åbenbart ikke sådan :(

Er der nogen af jer kloge hoveder derude der enten kan hjælpe mig på rette spor, eller måske endnu bedre lave et super simpelt fungerende lille eksempel på en asp side der genererer et XMLtræ og returnerer det til brugeren?

Jeg belønner svar efter brugbarhed :)
Avatar billede o-zone Nybegynder
27. juli 2007 - 15:28 #1
hmmm ... kan det virkelig være rigtigt at der ikke er nogen der bider på 200 pisse nemme points? :-/

Jeg kan stadig ikke få
.createProcessingInstruction("xml", "version='1.0'")
til at fungere, men jeg har løst det ved bare selv at indsætte headeren før jeg indsætter mit træ :-( ... ikke verdens mest sexede løsning, men det virker tilsyneladende. (men det ER dog bare irriterende at man skal tvinges ud i den slags snavs!

Nåh - men jeg lukker her nu, for det er noget rod at have points liggende at flyde ... men hvis der senere skulle dukke et lyst hovede op med en løsning, så må du meget gerne svare her i en kommentar, så skal du nok få points for det efterfølgende!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2008 - 23:01 #2
Hvis nogen stadigvæk skulle være interesseret så:

<%
Response.ContentType = "text/xml"
Set doc = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
doc.AppendChild(doc.CreateProcessingInstruction("xml", "version='1.0'"))
doc.AppendChild(doc.CreateElement("all"))
Set elm = doc.CreateElement("one")
elm.AppendChild(doc.CreateTextNode("A"))
doc.DocumentElement.AppendChild(elm)
Set elm = doc.CreateElement("one")
elm.AppendChild(doc.CreateTextNode("BB"))
doc.DocumentElement.AppendChild(elm)
Set elm = doc.CreateElement("one")
elm.AppendChild(doc.CreateTextNode("CCC"))
doc.DocumentElement.AppendChild(elm)
doc.Save(Response)
Set doc = Nothing
%>