Avatar billede noem Nybegynder
16. juli 2007 - 20:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpelt Socket script

Hej..

Jeg er igang med at lave et simpelt socket program der skal skrive nogle hexkoder til en ip fra en tekstbox og som samtidigt kan vise alt data der kommer retur på port i en listbox..

Jeg har lavet en metode til at sende hexkoder (regner med at den virker, kan ikke se på den enhed jeg forbinder til om der bliver sendt data, kun om der er forbundet) der ser nogenlunde således ud:

public void SendHex(byte[] hexCode)
{
  try
  {
      _stream.Write(hexCode,0,hexCode.Length);
  }
  catch (FormatException e) /* Cant convert hexCode to Hex */
  {
    //Do stuff
    System.Windows.Forms.MessageBox.Show(e.Message);
  }
  _streamW.Flush(); /* Send hexCode to port */
}

Jeg har brugt metoden Write på min netstream (som de gør i flere eksempel på nettet) er der nogen fordel ved at bruge en streamwriter ???

og hvordan laver jeg en metode der viser alt data der kommer tilbage ??

Har kigger lidt på nogle gamle tråde her på eksperten, og har testet lidt med en TcpListner, men kan ikke få det til at virke... :(
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2007 - 22:45 #1
Brug en Stream (eller maaske BinaryWriter) til at skrive binaere data.

Brug StreamWriter til at skrive tekst linier med.
Avatar billede noem Nybegynder
17. juli 2007 - 12:52 #2
Hej Arne

Tak for svaret, du har vel ikke et eksempel / nogle hints til hvordan jeg modtager data via en netstream ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2007 - 22:50 #3
Der er nogle eksempler i http://www.eksperten.dk/artikler/515 !
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2007 - 22:51 #4
Artiklen drejer sig egentligt om socket kommunikation mellem Java og .NET programmer
men .NET kode kan sagtens bruges til at kommunikere med et andet .NET program.
Avatar billede noem Nybegynder
23. august 2007 - 13:24 #5
Tak, fandt ud af det med den artikkel :=
Lægger du et svar ? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2007 - 13:42 #6
kommer her