Avatar billede alfetch Nybegynder
16. juli 2007 - 18:10 Der er 8 kommentarer

Angående Button(knap) som skal linke!

Hey.. Hvad mangler jeg så knappen her linker videre og ikke bare er passiv?

<a href='http://www.minhjemmeside.com/logout.php'>
<input type='submit' value='Log ud' style='float: center'></td>
</a>

Den skal linke til hjemmesiden over. ?
Avatar billede alfetch Nybegynder
16. juli 2007 - 18:13 #1
Sådan her?

<form action='http://www.minehjemmeside.com/logout.php' method="post"> <table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">
<input type='submit' value='Log ud' style='float: center'></td>
</a>
Avatar billede windcape Praktikant
16. juli 2007 - 18:15 #2
Bedre:

<a href="logout.php" class="button">Logout</a>

og så style med:

a.button {
  ... insert rules here ...
}

så den ligner en knap i CSS, det er den bedste løsning, der hverden kræver forms eller javascript.

Desuden findes der et <button> element i HTML :-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2007 - 18:15 #3
<ole>

<button onclick="location.href='http://www.eksperten.dk'">TEST</button>

/mvh
</bole>
Avatar billede windcape Praktikant
16. juli 2007 - 18:51 #4
Men det kræver javascript ;-) Derfor jeg finder det bedre semantik at benytte en stylet anchor
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2007 - 18:58 #5
- men kun gangbar, hvis den ikke behøver ligne en systemknap  =)
Avatar billede windcape Praktikant
16. juli 2007 - 20:23 #6
- hvis det skal virke i andre browsere end IE

(Du kan faktisk gøre det i firefox, med nogle af deres interne CSS rules).
Avatar billede windcape Praktikant
16. juli 2007 - 20:24 #7
*andre browsere end Firefox
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2007 - 11:40 #8
I know - et af disse proprietære påhit, MS ellers har været voldsomt udskældt for i mange år  =)