Avatar billede mobildata Nybegynder
16. juli 2007 - 15:37 Der er 3 kommentarer

side bliver ved med at loade

Har nedenstående script til at ændre større på min side.
ved at udskifte en bid af HTML´en.

function setpage(size,link) {

var large = '<table cellspacing="0" cellpadding="0" width="949"><tr><td height="750" width="949"><iframe src="'+link+'" height="100%" width="100%" frameborder="0" name="mainframe" id="mainframe" scrolling="no"></iframe></td></tr></table>';

var small = '<table cellspacing="0" cellpadding="0" width="949"><tr>td height="490" width="720"><iframe src="'+link+'" height="100%" width="100%" frameborder="0" name="mainframe" id="mainframe" scrolling="no"></iframe></td></tr></table>';

var control = document.getElementById('resize');
var activeframe = document.getElementById('indhold');

if (size == "toogle") {
if (control.alt == "Stort format") {
size = 'large';
}
else if (control.alt == "Lille format") {
size = 'small';
}

if (size == "large") {
activeframe.innerHTML = large;
control.alt = 'Lille format';
}
else {
activeframe.innerHTML = small;
control.alt = 'Stort format';
}

scriptet udskifter så en div der hedder "indhold" med den html der ligger i variablen small eller large og kalder linket til iframen.

eks:  setpage('small','side1.html')

Det virker fint når jeg hovedsiden direkte, men hovedsiden ligger i et frameset og når jeg kalder den igennem den, ændrer hovedsiden og størrelse og skifter link, men min statusbar i bunden af IE bliver ved med at loade. også selvom indholdet i iframen er hentet, klikker jeg to gange på linket lige efter hinanden sker det ikke...

Hvad sker der?
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2007 - 16:03 #1
<ole>

Prøv at lægge et link til frames-versionen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mobildata Nybegynder
16. juli 2007 - 20:33 #2
Jeg kan desværre ikke linke, da det er en lukket side, men her er kilden.
den er lidt speciel, først viser den splash.html i 3 sek i 100% af framesettet og skifter bagefter over til at vise hovedside.html 100%

hovedside.html indeholder den omtalte kode i første indlæg.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<link rel="icon" href="images/favicon.ico" type="image/x-icon">
<link rel="shortcut icon" href="images/favicon.ico" type="image/x-icon">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<title>Forside</title>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
setTimeout("document.getElementById('mainframes').setAttribute('rows', '0%, 100%')", 3000);
</SCRIPT>

</head>
<frameset rows="100%, 0%" id="mainframes">
<frame src="splash.html" frameborder="0">
<frame src="hovedside.html" frameborder="0" id="indexframe">
</frameset>

<noframes>Your Browser doesn´t support frames</noframes>
</html>
Avatar billede mobildata Nybegynder
16. juli 2007 - 20:35 #3
forresten hvis jeg i den første kode ændrer til:

if (size == "large") {
activeframe.innerHTML = large;
control.alt = 'Lille format';
}
else {
activeframe.innerHTML = small;
control.alt = 'Stort format';
}

altså kalder activeframe.innerHTML = "størrelse"; to gange så kører det fint,
men den skal helst ikke loade indholdet i Iframen 2 gange.