Avatar billede ser Nybegynder
16. juli 2007 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL setning giver fejl

delete FROM event WHERE id = 10101 and dato > '2007-06-30 23:50'

giver mig følgende fejl ( VB.6 )
The convertion of a char data type to a datetime data type resulted in an out-of-range datetime value.

hvad gør jeg galt ?
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2007 - 13:24 #1
try this format

'yyyymmdd hh:nn:ss'
Avatar billede hrc Mester
16. juli 2007 - 14:52 #2
I øvrigt, nu det ser ud til du bruger VB6 - kan det stadig køre i 2007? I stedet for at rode med at angive datoen i et eller andet format, må du kunne angive datoen som parameter.

Eksempelvis ser scriptet således ud i Delphi (det programmeringssprog MS har kopierede meget fra i VB.NET).

  Query.SQL.Text :=
    'delete FROM event WHERE id = :Id and dato > :Dato';

Når man fyrer den af i en TADOQuery ser det sådan ud:

  Query.Parameters.ParamByName('Id').Value := 10101;
  Query.Parameters.ParamByName('Dato').Value := now;
  Query.ExecSQL;
Avatar billede ser Nybegynder
16. juli 2007 - 15:10 #3
Til terry
Selvfølgelig tak for hjælpen point :)

Til hrc
VB.6 ja jeg er ellers begyndt at udvikle i VB.NET, men jeg har ( desvære ) stadig mange gamle VB.6 applikationer, som grundet størrelse, ikke bare er lige til at omskrive :(
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2007 - 04:32 #4
ADO (og dermed også VB6) har også parameters !