Avatar billede maddog2k1 Nybegynder
14. juli 2007 - 02:01 Der er 5 kommentarer

kan det gøres uden substrings

Hej, sidder og roder med et program som logger på en ftp server og indexer indholdet fra mappen den logger ind på. Jeg ønsker kun den viser de filer der er i mappen som har .mp3 til sidst.

Har ikke selv skrevet Ftp koden.

Her er sådan jeg gør det nu:

foreach (string f in ftplib.List())
            {

                string trash = f.Substring(0, 39);

                string resten = f.Substring(trash.Length);

                resten = resten.Substring(0, resten.IndexOf("."));

                listBox1.Items.Add(resten + ".mp3");
            }
            if (listBox1.Items.Count == 0)
            {
                label3.Text = "Der er ingen numre der skal testes";
            }
            else
            {
                label3.Text = "Der er numre der skal testes! :)";
            }
            ftplib.Disconnect();

Problemet med det er jo bare at den laver alle filer om til .mp3 når den smidder dem ind i listboxen. Jeg ønsker kun den viser de filer som virkelig er .mp3!

Håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede maddog2k1 Nybegynder
14. juli 2007 - 02:07 #1
foreach(string f in Directory.GetFiles(dir,"*.mp3")) <-- kan ikke bruge den ? da jeg jo logger på ftpen og henter listen med filer:  ftplib.List <--

:S
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2007 - 03:04 #2
noget a la:

if(Path.GetExtension(fnm) == ".mp3")
{
  // add fnm eller Path.GetFileNameWithoutExtension(fnm)
}
Avatar billede maddog2k1 Nybegynder
15. juli 2007 - 22:53 #3
tak for det Arne
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
21. juli 2007 - 20:57 #4
Nu skal du jo så ikke bruge det, men til en eventuel anden gang:

resten = resten.Substring(0, resten.IndexOf("."));

kan du slet ikke bruge, fordi hvis navnet fx var "hej.hej.mp3" ville resten blive "hej" og ikke "hej.hej", så i de tilfælde skal LastIndexOf metoden bruges
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:57 #5
Jeg smider et svar.