Avatar billede lassemelbye Nybegynder
13. juli 2007 - 21:49 Der er 2 kommentarer

Må jeg vise billede, som bliver hentet fra andres sider?

Hej.
Må jeg godt vise et billeder, der er blevet hentet fra andres sider, og hvis ja, er der så regler man skal overholde (kildehenvisninger ovs.)?
Google har jo deres cached funktion.
Her har de f.eks gjort det på min side:
http://64.233.183.104/search?q=cache:he2MZkb6qPAJ:melbye.funzone.dk/+lasse+melbye&hl=en&ct=clnk&cd=1
Avatar billede ak_20 Nybegynder
13. juli 2007 - 22:10 #1
hejsa.. det er svært at vide om det er lovligt at hente billeder.. jeg har forbindelse til en advokat hvor jeg stillede et spørgsmål om en ramme som jeg havde fundet via google og hun svarede således

"Der kan være rettigheder til den, som kan hindre, at du
lovligt kan gøre brug af den. Mit råd til dig vil derfor være, at du ikke bør
benytte rammen."

håber du kan bruge dette
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. juli 2007 - 02:33 #2
En anden grund til at lade være er at det en endog særdeles nemt for serveren at se om billedet bliver hentet fra en side der også ligger på den server, eller fra en 'fremmed' side. Det kaldes en referer check og flere og flere websteder og hoteller gør det som standard (de ønsker ikke at skulle betale for båndbredde til andre end deres egne kunder).

Du kan jo prøve at lægge dette billede ind på en af dine sider: http://www.angelfire.com/cantina/terryann2/flowers/twoheaded.jpg  Du kan se billedet hvis du klikker her, men hvis du bruger den url på en af dine egne sider får du en reklame for angelfire istedefor.

mvh JakobA