Avatar billede dbmanager Nybegynder
13. juli 2007 - 10:20 Der er 3 kommentarer

D-Link DI-524 giver ikke internetadgang efter power-off

Hej Eksperter,

I mit sommerhus har jeg nu fået en ADSL-forbindele PPPoE, og det fungere sådan set fint.
I forbindelse med opsætning af nogle lanper, hvor vi havde afbrudt strømmen, opdagede jeg, at man efter at strømmen er reetableret ikke har internetforbindelse, hverken fra klienterne eller fra Routeren (dens webinterface har en ping-funktion).

Routeren får fint tildelt bade WAN-IP, gateway og dns, og det samme gør klienterne.

Efter lidt roden rundt, og en genstart (via Web) af routeren kommer forbindelsen igen.

Er der nogen der har en idé til hva det kan være?
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2007 - 20:29 #1
kan du ikke sætte idel timeout til 0 (dvs uendeligt) og auto reconect?
Avatar billede dbmanager Nybegynder
23. juli 2007 - 21:26 #2
Autoreconnect kunne ikke findes (selvom manualen faktisk siger debn gør), men Timeout=0 gjorde forskellen.

Læg lige et svar.
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2007 - 23:04 #3
kommer her :)