Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 01:44 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Computeren fryser i 10 sekunder, og starter så fint igen..

Min computer hardware
ASRock 939SLI32-eSATA2  (3 PCI, 1 PCI-E x4, 2 PCI-E x16, 1 Future CPU Port, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
CPU Type    AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3500+
Motherboard Chipset    ULi/ALi M1697, AMD Hammer
BIOS Type    AMI (02/06/06)
Grafikkort    GeCube RADEON X700 PRO  (128 MB)
System Hukommelse    1024 MB  (PC3200 DDR SDRAM)
---------------------------------------------------------------------
Temperaturen er Harddisk 41 grader og Core er 31.
---------------------------------------------------------------------
Undersøgt grundigt for Virus, Hackerware og spyvare.
---------------------------------------------------------------------
Computeren køre normant ganske udmærket, men så sker det pludseligt, at
den, og musene, fryser i 10 sekunder. Jeg har prøver sfc / scannow og
enda en Repair, uden at det har hjulpet, så jeg er overbevist om, at det
er en hardware fejl. Sidder der en og hopper i sædet af iver, efter at
fortælle mig, hvad problemet skyldes? Kom endelig:)
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 01:47 #1
Ps. Jeg har selvfølgelig skiftet mussedriver. Og i enhedshåndtering er der ikke et eneste
gult faresignal.
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 02:09 #2
Har kørt ramtest, ingen fejl.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 08:00 #3
Tryk Ctrl-Alt-Del når det sker, og se hvad der forårsager det.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. juli 2007 - 14:04 #4
peet-49 - Keyboardet fryser desværre også. Jeg har forresten ikke modtaget en
mail om din kommentar, her 6 timer senere. Så den kun fordi jeg så efter.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 14:29 #5
Det er 2.gang, jeg ser, du logger dig på med 2 brugernavne, synes du ikke, du skulle slette den nye???
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 15:30 #6
Det jeg skal huske er, at når jeg er inde hos min nabo, og det er jeg tit, fordi han også er
pensionist, så skal jeg ikke besvare kommentarer til mig, selv om vi ser dem. Og ja den fejl
har jeg gjort før:(
Avatar billede off-line Nybegynder
13. juli 2007 - 15:44 #7
Og så er jeg også fri for at få mails til team1885:)
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 16:01 #8
Så burde i kunne løse det selv.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 16:02 #9
Et lille tip (en defekt ramblok)
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 16:13 #10
Hvis fri4alt kunne finde ud af det, havde jeg sgu da ikke skrevet herind.

En ram-test, jo men det har jeg jo gjort:)  team1885  13/07-2007 02:09:13
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 16:15 #11
På de bundkort har jeg før haft samme problem, der var det audiodriver, der var galt med.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 16:20 #12
Prøv at desable OnBoard audio i buos.
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 16:27 #13
Ja se det kan jo blive spændende, for jeg har faktisk haft problemer med OnBoard audio, og
kører derfor med PCI audiokort. Men jeg har ikke slået onboard fra i bios, det vil jeg prøve.
Jeg vender hutigt tilbage, hvis det ikke virker, men virker det, må jeg jo lade tiden gå, til
jeg er sikker, dvs. nogle timer.
Men problemet er ikke så gammel som mit skift af audiokort, men vi får se:)
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 16:37 #14
Der er slet ikke en OnBoard audio, som kan slås fra. Der findes kun en som hedder OnBoard HD audio.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 16:41 #15
Det er den, du skal slå fra.
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 16:41 #16
Ok, det gør jeg så.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 16:42 #17
Hvis du har software til audio indstalleret, skal du fjene det.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 16:53 #18
Sidste gang måtte jeg formatere med killdisk for, at få den til, at køre med det originale soft/hardware.
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 17:05 #19
Jeg har nu disablet den der onboard HD audio, og ser hvad der sker. Måske er det nok?
Ellers sletter jeg audio filerne til PCI kortet. Killdisk, jo jeg har Drive cleanser,
så jeg kan "nøjes" med at overskrive C-drevet. Men det vil jo tage en del dag at geninstallere
alt.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2007 - 17:45 #20
Jeg har også haft problemer med usb på kortene, det er ikke alt tilsluttet, de er glade for.
Avatar billede team1885 Nybegynder
13. juli 2007 - 19:41 #21
Næ det er vist ikke den rigtige kvalitet, for jeg har også måtte sætte et PCI netkort i,
Så det bliver ikke Asrock næste gang, og heller ikke Asus mange har jo haft lydproblemer
med det bundkort. Svært at vide, hvad man skal vælge.

Men fryse problemet! Nu har jeg brugt computeren i 2 1/2 time, efter jeg disablede onboard
lyden, og der har ikke været et eneste tilfælde af frysning.
Jeg tror det er i orden nu. skønt der er nogen med stor erfaring i fejlfinding, for sådan
noget gætter man jo aldrig selv. Du skal have tak, og læg venligst et svar:)
Avatar billede peet-49 Novice
14. juli 2007 - 09:22 #22
Det er det eneste kort fra AsRock, jeg har haft problemer med, og jeg har haft tusinde i hænderne. Forøvrigt er det Asus, der laver kortene.
  Selvfølgelig har der været noget RMA på kortene, men kun minimalt.
Korten du bruger kræver meget gode ram, ellers kan de ikke følge systemet.
Avatar billede team1885 Nybegynder
14. juli 2007 - 13:05 #23
Nå så har jeg jo været uheldig. Ja jeg vidste godt det var Asus som lavede kortet, nogen påstår
det er Asus billig udgave. Hvis det er rigtigt, er jeg blevet snyt, for det var ikke billigt.

RMA på kortet, hvad er det?
Computeren kører ellers fint, men jeg har heller ingen spil, så der kræves ikke så meget
Jeg har 1024MB Kingston ram.

Har du set jeg har bedt om et svar:)
Avatar billede peet-49 Novice
14. juli 2007 - 18:08 #24
:)
Avatar billede peet-49 Novice
14. juli 2007 - 18:20 #25
Takker for point - RMA er det man kalder varer, der går retur til reparation