Avatar billede hacicambaz Nybegynder
12. juli 2007 - 17:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

valutakurser. Hvordan får jeg dem nemmeste vist på en web side?

Nationalbanken har et xml sheet liggende med de nyeste valutakurser. Hvordan får jeg dem nemmeste vist på en web side? Behøver ikke at være fancy...

Adressen til xml filen:
http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml
Og må gerne være i ASP

Og jeg vil gerne have kun vidst:
Euro
Japanske Yen
Amerikanske Dollar
og Britiske Pund
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
12. juli 2007 - 18:56 #1
<%

Sub getXML(sourceFile)

    dim source
    set source = Server.CreateObject("Msxml2.DomDocument")
    source.async = false
    source.setProperty "ServerHTTPRequest", true
    source.load CStr(sourceFile)

    Dim Node, Base, NodeCurrency
    set Base = source.documentElement.firstChild
    For i = 0 to Base.childNodes.Length - 1
        response.Write Base.childNodes.item(i).getAttribute("code") & ";"
        response.Write Base.childNodes.item(i).getAttribute("desc") & ";"
        response.Write Base.childNodes.item(i).getAttribute("rate") & "<br>"
    Next

    set source = nothing
    set Base = nothing

End Sub

getXML("http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml")
%>

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at KUN hente 4 valuta kurser.
Selve scriptet henter/viser alle kurserne. Jeg vil gerne have kun4 af dem....

Har ingen anelse om hvordan jeg kan redigerer i den...
Avatar billede w13 Novice
12. juli 2007 - 19:13 #2
Forsøg med:
<%
Sub getXML(sourceFile)

    dim source
    set source = Server.CreateObject("Msxml2.DomDocument")
    source.async = false
    source.setProperty "ServerHTTPRequest", true
    source.load CStr(sourceFile)

    Dim Node, Base, NodeCurrency
    set Base = source.documentElement.firstChild
    For i = 0 to Base.childNodes.Length - 1
      If Base.childNodes.item(i).getAttribute("code") = "EUR" Or Base.childNodes.item(i).getAttribute("code") = "JPY" Or Base.childNodes.item(i).getAttribute("code") = "USD" Or Base.childNodes.item(i).getAttribute("code") = "GBP" Then
        response.Write Base.childNodes.item(i).getAttribute("code") & ";"
        response.Write Base.childNodes.item(i).getAttribute("desc") & ";"
        response.Write Base.childNodes.item(i).getAttribute("rate") & "<br>"
      End If
    Next

    set source = nothing
    set Base = nothing

End Sub

getXML("http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml")
%>
Avatar billede w13 Novice
12. juli 2007 - 19:14 #3
Her hentes alle godt nok, men de vises kun, hvis de er en af de 4, du ønskede. Da der kun er 35 poster, skulle det ikke gøre synderligt forskel.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
12. juli 2007 - 22:48 #4
Hej igen eksperter
w13 tusend tak for hjælpen, det fungere udmærket som det skal.... Men der er lige dukket et ekstra problem.
Selve siden fungerer udmærket, men lige så snart jeg laver <!--#include file="inc_valuta.asp"-->

Så giver den fejl meget mystisk har ikke fattet en brik af det

sådan ser fejlen ud:
Microsoft VBScript runtime  error '800a01f4'

Variable is undefined: 'i'

/inc_valuta.asp, line 12
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
12. juli 2007 - 22:53 #5
w13 din kode fungerer udmærket udne problemer:
her er et eksempel.
http://www.sivas.dk/inc_valuta.asp
Avatar billede w13 Novice
12. juli 2007 - 23:06 #6
Lyder godt. Her er svar. :)
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
12. juli 2007 - 23:09 #7
hej igen w13
Jeg vil gerne give dig dine poin men men kan du ikke også hjælp emig den sidste fejl....???

Eller skal jeg bare oprette et helt nyt spm? :-)
Avatar billede w13 Novice
13. juli 2007 - 02:47 #8
prøv at skrive:

dim i

øverst i din kode
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
13. juli 2007 - 14:31 #9
er på arbejde lige nu, men lige så snart jeg kommer hjem så tjekker det lige engang håber det hjælper.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
13. juli 2007 - 16:32 #10
w13 tusend tak for hjælpen nu fungere den uden problemer
Avatar billede w13 Novice
23. juli 2007 - 10:02 #11
Lyder godt. Tak for point