Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
12. juli 2007 - 11:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Celleindhold afhængigt af checkbox

Hejsa!

Tror egentligt, det her er rimeligt enkelt, men kan sq ikke lige få det til at virke.

Altså - har et par søjler med nogle tal i. Ud fra disse har jeg så lavet en lille graf, der plotter tallene i samme koordinatsystem. Nu vil jeg så gerne have, at der (i to andre søjler, som er skjult) enten:
1) skrives de præcis samme tal, eller
2) skrives 0.

Ved at lade de skjulte felter være kildedata, kan jeg jo så styre hvilke tal, der skal plottes i grafen.
Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan styre dette vha. en checkbox for hver af de to søjler??

Mvh. Benjamin
Avatar billede aidan Nybegynder
12. juli 2007 - 13:33 #1
Jeg går ude fra at "søjler" er kolonner.
Ønsker du at tænde/slukke for en hel kolonne ad gang?
Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
12. juli 2007 - 18:16 #2
Hey - ja det ville være helt perfekt.
Avatar billede excelent Ekspert
13. juli 2007 - 17:26 #3
Indsæt 2 Kontrolelement-checkboxe
Dobbeltklik på dem efter tur - indsæt koden mellem stjernerne
Er baseret på at du har talværdier i kolonne A og B, som overføres
til kolonne C og D - ret evt. til aktuel kolonner

Private Sub CheckBox1_Click()
'*
If CheckBox1 = True Then
Range("A2:A" & Cells(65500, 1).End(xlUp).Row).Copy Range("C2")
Else
Range("C2:C" & Cells(65500, 1).End(xlUp).Row) = 0
End If
'*
End Sub

Private Sub CheckBox2_Click()
'*
If CheckBox1 = True Then
Range("B2:B" & Cells(65500, 2).End(xlUp).Row).Copy Range("D2")
Else
Range("D2:D" & Cells(65500, 2).End(xlUp).Row) = 0
End If
'*
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
13. juli 2007 - 17:27 #4
ret lige til :  If CheckBox2 = True Then
i kode 2
Avatar billede excelent Ekspert
20. juli 2007 - 20:34 #5
hvordan går det ?