Avatar billede verajan Nybegynder
12. juli 2007 - 08:21 Der er 3 kommentarer

Hent data fra excel og sæt ind i DataGrid

Hvordan henter man data fra excel og sæt ind i DataGrid???
Avatar billede csvendsen Nybegynder
19. juli 2007 - 08:25 #1
Måske kan du bruge nedenstående kode til inspiration af hvorledes det kan gøres.
Efter du har Excell data inde i et dataset stiller du DataGrid.DataSorce = dataset.

  Dim sFilename As String = "c:\data\accdata\Aktiekurser.xls"
    Dim sSQL As String
    Dim strConn As String
    Try
      'sFilename is the excel file name with the path
      strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & sFilename & _
      ";Extended Properties=""Excel 8.0;HDR=Yes;"""
      'cn.Open(strConn)
      Dim cn As ADODB.Connection
      cn = New ADODB.Connection
      With cn
        .Provider = "MSDASQL"
        .ConnectionString = "Driver={Microsoft Excel Driver (*.xls)};" & _
      "DBQ=" & sFilename & "; ReadOnly=False;"
        .Open()
      End With
      sSQL = "Select Papirnavn, [Gns-kurs alle handler] from [Sheet1$]"
      Dim DataAdapter As New System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter(sSQL, strConn)
      Dim ObjDS As New DataSet()
      DataAdapter.Fill(ObjDS, "Sheet1")
Avatar billede verajan Nybegynder
24. juli 2007 - 13:55 #2
Jeg har prøvet med DataGrid.DataSource = dataset, og det virker heller ikke... Jeg siger mange tak for din hjælp...
Avatar billede csvendsen Nybegynder
24. juli 2007 - 14:34 #3
Får du læst noget ind i dataset fra Excell ?
Prøv evt. med : Me.DataGridView1.DataSource = ObjDS.Tables(0)

Du kan se antal rækker i DataGrid og Dataset med :
      Debug.Print(DataGridView1.RowCount.ToString)
      Debug.Print(ObjDS.Tables(0).Rows.Count.ToString)