Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
11. juli 2007 - 13:41 Der er 2 kommentarer

Databaseadgang ændring fra visual 2003 til visual 2005

Hej eksperter.

Jeg har kodet et program som læser fra en access database. Hver gang programmet starter, indlæser programmet databasestien i en tekstfil. Dette har virket fint. Efter at jeg er begyndt at anvende visual studio 2005, så kan jeg ikke få lov at indsætte en variabel i databasestien, og kan derved ikke længere bruge det programmet læser fra tekstfilen. Så vidt jeg husker brugte jeg en klasse til at definere adgangen til databasen i visual 2003, hvor visual 2005 automatisk ligger stien ind i .resx fil, som ikke kan ændres med en variabel.

Linie ser sådan ud:

<data name="OleDbConnection1.ConnectionString" xml:space="preserve">
    <value>Jet OLEDB:Global Partial Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Registry Path=;Jet OLEDB:Database Locking Mode=1;Data Source="C:\HF kabler\HFkabler.mdb";Mode=Share Deny None;Jet OLEDB:Engine Type=5;Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0";Jet OLEDB:System database=;Jet OLEDB:SFP=False;persist security info=False;Extended Properties=;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;User ID=Admin;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1</value>
  </data>

Filen ligner en xml fil, og det har jeg aldrig brugt før. Håber nogen har et forslag til hvordan jeg får en variabel ind i min sti.

Tak
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
31. juli 2007 - 08:31 #1
Mangler stadig hjælp:-( Kan bare ikke få noget til at virke. Kan godt ændre i stien, men så kører programmet ikke.

Kan man bruge settings.settings til noget i denne forbindelse?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
27. august 2007 - 15:38 #2
Hvordan ændrer man i en connectionstring som nedenstående:

Me.OleDbConnection1.ConnectionString = resources.GetString("OleDbConnection1.ConnectionString")

Har fundet Me.OleDbConnection1.ConnectionString i en .resx fil, men der står der:
<value>Jet OLEDB:Global Partial Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Registry Path=;Jet OLEDB:Database Locking Mode=1;Data Source="C:\HF kabler\HFkabler.mdb";Mode=Share Deny None;Jet OLEDB:Engine Type=5;Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0";Jet OLEDB:System database=;Jet OLEDB:SFP=False;persist security info=False;Extended Properties=;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;User ID=Admin;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1</value>
  </data>

Heri er stien, men den kan ikke ændres.