Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
11. juli 2007 - 11:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forskel på afvikling af flash applikation lokalt og på webserver?

Halløjsa

Jeg har kodet en lille applikation som sender og modtager noget information fra en tredje host vha. PHPobject. Den modtager og sender informationen fint hvis jeg afvikler applikationen lokalt, men når jeg prøver at køre den fra min webserver, virker det som om den timer ud når den forsøger at forbinde til den tredje host.

Hvad skyldes dette? Jeg går ud fra det er et eller andet sikkerhedsissue jeg ikke kender til?

På forhånd tak
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. juli 2007 - 11:58 #1
Har du sat "access network only" i publish properties?

Menu -> "Publish settings" -> "Flash" faneblad -> "Access local files" dropdown nederst.
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
11. juli 2007 - 12:10 #2
Ja det har jeg lige prøvet - ingen forskel så vidt jeg kan se.
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. juli 2007 - 12:31 #3
Så kan det være at du skal lægge et crossdomain.xml på den server, du henter data fra. Her skal du skrive de domæner, som må hente data fra serveren.
xml-dokumentet skal ligge i roden på serveren.

Se f.eks. http://www.dr.dk/crossdomain.xml
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
11. juli 2007 - 12:40 #4
Hm, det ser interessant ud - men jeg har ikke personlig adgang til den server jeg henter fra. Det er noget parsing af data fra et andet site.

Det kan godt være der ikke er nogen løsning - men når det virker fint når jeg kører den lokalt, kan det så stadig være det som er problemet?
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. juli 2007 - 12:48 #5
Ja, jeg mener at jeg har prøvet at køre i testmode, hvor det virker fint, men ikke online.

Under alle omstændigheder skal du på en eller anden måde have tilladelse til at hente data, når det kører i fla.
Der findes en del om det på nettet, f.eks.
http://livedocs.adobe.com/flash/8/main/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=LiveDocs_Parts&file=00002649.html
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
11. juli 2007 - 12:56 #6
Ok, jeg lader det lige stå nogle timer endnu hvis andre vil give input.. ellers smid et svar hvis du ønsker point.
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
11. juli 2007 - 13:14 #7
Yderligere - den side jeg henter data fra har ingen crossdomain.xml fil .. så jeg er næsten sikker på det burde virke - medmindre de har noget andet.
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. juli 2007 - 13:49 #8
Eller med mindre at der ingen adgang er, når der ikke er nogen crossdomain.xml...
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2007 - 08:49 #9
Kan man ikke f.eks. få PHP/ASP til at at hive alt ud fra den side, selvom ens domaine ikke står i crossdomain.xml og så via sin PHP/ASP fil kan man så få Flash til at hente informationer fra den fil?!
Avatar billede andersbro Nybegynder
12. juli 2007 - 09:57 #10
Jo, det kan man i princippet.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2007 - 10:48 #11
Det ville jeg i hvert fald gøre. -> h4x0r2tm
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
12. juli 2007 - 10:48 #12
Problemet er at siden ikke har nogen crossdomain.xml.. jeg henter informationer fra en "tredjepart" vha phpobject i et forsøg på at lave noget reverse engineering - så jeg tror ikke problemet ligger i crossdomain, der må være noget andet galt.. måske har serveren jeg henter fra en firewall der kun tillader visse ting.
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
12. juli 2007 - 10:59 #13
Men... kører flash applikationer ikke lokalt i browseren? Så det kan vel ikke give mening. Så forstår jeg egentilg ikke hvorfor der er forskel på at afvikle det på en server og på min maskine..
Avatar billede andersbro Nybegynder
12. juli 2007 - 11:06 #14
Ja, men flash-filen hører til det domæne, den ligger på...

Er blevet lidt i tvivl om, hvad din opsætning egentlig er... sorry...
For at forstå alting rigtigt (er ikke php-kyndig), så har du en flash-fil på din egen server. Den kalder en php-funktion på en anden server, som henter data fra en tredje server? Er det rigtigt?
Eller henter du data direkte fra din flash-fil? Dvs. en swf på din egen server, der kalder en php-funktion på en anden server? Eller?
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
12. juli 2007 - 11:57 #15
Nej, næsten ;-)

På min egen server har jeg en flash fil, som henter data fra en anden server jeg ikke har adgang til, men som har en service med phpobject hvor man kan hente noget data og spytte ud i flash.

Kører jeg den lokalt virker det fint, kører jeg den på min webserver virker det ikke.

Det skal nok også siges at det hele handler om at mit firma har mistanke til at en service de har købt ude i byen er hacket, og det jeg prøver at gøre nu er at prøve om den metode jeg selv ville bruge, rent faktisk virker...

Det kan være forklaringen på at applikationen virker lokalt (på arbejdet, hvis forbindelse firmaet måske har åbent i deres firewall?) og ikke på min webserver.. dog synes jeg bare det ville være for nem en løsning hvis man kunne holde alt ude på den måde.
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
16. juni 2009 - 23:49 #16
Lukker