Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2007 - 00:02 Der er 2 kommentarer

kan ikke hente noget ud fra min database

hej jeg har den her kode men den udskriver bare ikke noget

$forespørgsel = "SELECT * FROM arto_users WHERE id = '$user' AND password = '$password'";
$result = mysql_query($forespørgsel) or die("Forespørgslen lykkedes ikke kontakt ringler@ringler.dk : " . mysql_error());
echo $result['admin'];

databasen ser således ud:

--
-- Struktur-dump for tabellen `arto_users`
--

CREATE TABLE `arto_users` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `user` varchar(25) NOT NULL default '',
  `password` varchar(50) NOT NULL default '',
  `mail` varchar(50) NOT NULL default '',
  `age` varchar(25) NOT NULL default '',
  `admin` char(3) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=4 ;

--
-- Data dump for tabellen `arto_users`
--

INSERT INTO `arto_users` VALUES (1, 'ringler', '8f4a8257a2a7df037885913977dd94d0', '', '', '2');

og inden der er nogen som siger det så er det med vilje at der står id= $user :)

der kommer ikke nogen fejlmeddelse hvilket forvirrer mig :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2007 - 00:13 #1
har lige prøvet at skifte $user og $password ud med de værdier der rigtig skal stå men hjælper ikke
Avatar billede MSR Juniormester
21. juli 2007 - 17:17 #2
nu har du sikkert fjernet det med vilje men du logger først ind med mysql inden du forsøger at lave tabeller ikke? hvilken meddelelse fik du da du oprettede databasen?
altanativt så prøv: "SELECT * FROM arto_users" uden alle de betingelser. måske har du sat en betingelse der ikke findes?